Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "*" gav 538610 sökträffar

Guidelines-advertisement-selection-admission-phd

Föreskrifter beredning antagningsbeslut_Final eng                 Postal address Faculty Office, Box 118, 221 00 LUND Visiting address Astronomihuset, Sölvegatan 27 Telephone switchboard +46 46 222 00 00 Website http://www.science.lu.se/ Guidelines for advertising study places and preparing decisions on admission to research studies at the Faculty of Science Background The Lund University admissio

https://www.science.lu.se/internal/sites/science.lu.se.internal/files/guidelines-advertisement-selection-admission-phd.pdf - 2025-06-07

Instruction academic qualifications portfolio 181003-

Microsoft Word - mall_academic_qualifications_portfolio_180928.docx 1 Academic qualifications portfolio for Faculty of Science, Lund University For applications for teaching positions For applications for promotion For career development appraisals/planning appraisals/salary appraisals INSTRUCTIONS FOR THE COMPILATION OF THE PORTFOLIO The documents are to be compiled according to the following ins

https://www.science.lu.se/internal/sites/science.lu.se.internal/files/instruction_academic_qualifications_portfolio_181003-.pdf - 2025-06-07

Mall betygsnamnd fu

Microsoft Word - Blankett Betygsnämndsprotokoll.doc Naturvetenskap l iga faku l teten Betygsnämnd för doktorsavhandl ing Närvarande ledamöter: Ordförande Övriga: Handledare Fakultetsopponent Ärende Beslut Betyg för (namn): Disputationsprov för doktorsexamen Datum: Inom forskarutbildningsämnet: Avhandlingens titel: Överläggning. Betygsnämnden beslutar □ enhälligt □ med _ röster mot _ bedöma doktors

https://www.science.lu.se/internal/sites/science.lu.se.internal/files/mall_betygsnamnd_fu.pdf - 2025-06-07

Procedure-change-supervisor

Rutiner för handledarbyte_final eng                 Postal address Faculty Office, Box 118, 221 00 Lund Visiting address Astronomihuset, Sölvegatan 27 Telephone dir +46 46 222 71 82, switchboard +46 46 222 00 00 Email tobias.nilsson@science.lu.se Website http://www.science.lu.se/ Procedure for change of supervisor at the Faculty of Science   Introduction Change of supervisors is regulated in the H

https://www.science.lu.se/internal/sites/science.lu.se.internal/files/procedure-change-supervisor.pdf - 2025-06-07

Process professors senior lecturers

Microsoft Word - Processmodell_befordran_eng.docx Description of promotion process for professors/senior lecturers through the Academic Appointments Board • Documentation from Department Board* • Application submitted to Faculty Office • Presiding Committee judges whether application should be considered* • Proposal for consideration or rejection of application negotiated with staff organisations*

https://www.science.lu.se/internal/sites/science.lu.se.internal/files/process_professors_senior_lecturers.pdf - 2025-06-07

ResultatavHalvtidsutvardering

Resultat av Halvtidsutvärdering Naturvetenskapl iga faku l teten B io log iska inst i tut ionen Datum: Resultat av halvtidsutvärdering (15 hp) av doktorand vid Biologi institutionen Doktoranden har efter seminarium och bedömning av sammanfattningsuppsats befunnits Godkänd. Doktorand: Personnummer: Uppsatstitel: Handledare: Handledarens enhet: Examinator: Opponent: Undertecknad av: ----------------

https://www.biologi.lu.se/internt/sites/biologi.lu.se.internt/files/ResultatavHalvtidsutvardering.pdf - 2025-06-07

Advstuddiscpoints

Handlingsplan för förebyggande av konflikter_final 1 Basis for a discussion on expectations of supervisors and doctoral students Name: ................................................ The aim of this documentation is to identify any areas of divergence in the expectations of the doctoral student and the supervisor with regard to the research studies. It consists of a survey to be completed separat

https://www.biologi.lu.se/internt/sites/biologi.lu.se.internt/files/advstuddiscpoints.pdf - 2025-06-07

Avfallbiologi

Microsoft Word - Avfallshandbok för Biologicentrum-1.docx Avfallshandbok för Biologiska institutionen Dokumentets namn Gäller för Dnr Sida Avfallshandbok Lunds universitet V 2015 - 1404 2 (64) Utarbetad av Miljösamordare Godkänd av Miljöchef Utgåva 1 1 Datum 2015-10-08 INNEHÅLL 1. Inledning ............................................................................................................

https://www.biologi.lu.se/internt/sites/biologi.lu.se.internt/files/avfallbiologi.pdf - 2025-06-07

Bumblebeeriskassesment

BumblebeeRiskAssesment Postal address Sölvegatan 35, 223 62 Lund Telephone +46 46 222 93 40 Website www.lu.se/vision-group B io log iska ins t i tu t ionen Lund V is ion Group Bumblebee Risk Assessment The health risks of bumblebee stings The bumblebee is a stinging insect. Some humans can have, or develop a severe allergic reaction to bumblebee venom. An initial sting by a bumblebee may cause a p

https://www.biologi.lu.se/internt/sites/biologi.lu.se.internt/files/bumblebeeriskassesment.pdf - 2025-06-07

Dokumenthanteringbiol

erling Maskinskriven text erling Maskinskriven text erling Maskinskriven text ENDAST det som rör Arbetsmiljö, miljö och säkerhet erling Maskinskriven text erling Maskinskriven text erling Maskinskriven text erling Maskinskriven text Dokumenthanteringsplan version 1.3 tillhör Klassificeringsstruktur version 1.1 Lunds universitet dnr V 2015/321 Gäller fr.o.m. 2015-04-01 2015-03-23 Sida 1 av 50 Lunds

https://www.biologi.lu.se/internt/sites/biologi.lu.se.internt/files/dokumenthanteringbiol.pdf - 2025-06-07

Handlingsplan utrymning bi

Biologiska institutionen Dokumentet upprättat av Carl Sjökvist 2009, och reviderat av Erling Jirle 4 maj 2017. 1 A. Handlingsplan för utrymning av Biologihuset och Ekologihuset När larmklockor och sirener ljuder från det automatiska brand/utrymningslarmet är det viktigt att nedanstående instruktioner följs. Tänk på att utrymningslarmet kan användas även vid annan fara än brand, t.ex. vid hot. Gene

https://www.biologi.lu.se/internt/sites/biologi.lu.se.internt/files/handlingsplan_utrymning_bi.pdf - 2025-06-07

Infoworklabanim

Information and application to education for research animals NEW Postal address Ecology Building Visiting address Sölvegatan 37 Telephone Int +46 46-222 7317, +46 46-222 0000, Telefax Int +46 46-222 4206 E-mail jep.agrell@bioll.lu.se URL http://www.biol.lu.se Depar tment o f B io lo gy Ph. D. Jep Agrell Compulsory Course for Work with Laboratory Animals Students aiming to work experimentally with

https://www.biologi.lu.se/internt/sites/biologi.lu.se.internt/files/infoworklabanim.pdf - 2025-06-07

TemplatePresentationDegreeProject

Bild 1 Titel degreeproject xxxxxxxxxxxx - possibly with undertitle yyyyyyyyyyyyyyyyyyyy Fill in your description hdfiase hdhqwid hdwhd ihsdhqwd hsdqdo qdswydoq Kashhf jhdjawfjwfj ölajdjawdfj chsdvhsdl ascfhiedhf hfehfhiwe jffv hfjofjj shci shcisjhfcsjcjoascjosc cvojsjjc Fse Chasidhiwdfcnhasfhashfjwejfc nscfvifj nksegj jfgejgeojkf efjoejoe ojfoedjjf. Chasidhiwdfcnhasfhashfjwejfc nscfvifj nksegj jfg

https://www.biologi.lu.se/internt/sites/biologi.lu.se.internt/files/templatePresentationDegreeProject.ppt - 2025-06-07

16 uppdrag for biblioteksstyrelsen

Microsoft Word - Uppdrag för Biblioteksstyrelsen_19sept Postadress Box 117, 221 00 Lund Besöksadress Wrangel, Biskopsgatan 5, 223 62 Lund Telefon 046-222 44 90, 072-71 86 325, E-post carina.wickberg@rektor.lu.se Rektor Uppdrag för Biblioteksstyrelsen Bakgrund Universitetsstyrelsen beslutade 2019-06-18 om ändringar i arbetsordningen för Lunds universitet. Ändringarna berörde bl.a. arbetsordningens

https://www.lub.lu.se/internt/sites/lub.lu.se.internt/files/16_uppdrag_for_biblioteksstyrelsen.pdf - 2025-06-07

Agenda 15 maj t lubintra

Microsoft Word - Agenda 15 maj t LUBintra.docx Agenda Samverkansgruppen 15 maj 2020 1. Biblioteken och Corona (I, D) 2. Återkoppling från arbetsgruppen Nytt förvärvsavtal (bilaga 2a och b) (D, S) 3. Uppdrag till kommunikationsarbetsgruppen (bilaga 3) / Maivor, Kristina och Elisabeth S. (D) 4. Utvärderingen av LUBintra och LUBfile (bilaga 4) (D) 5. E-böcker från Elsevier, kan de centralfinansieras?

https://www.lub.lu.se/internt/sites/lub.lu.se.internt/files/agenda_15_maj_t_lubintra.pdf - 2025-06-07

Agenda 2020-04-17

Microsoft Word - Agenda 2020-04-17-1.docx Agenda 2020-04-17 1. BGR för service & miljö: Fakturering, förslag (lånepraxis) med skriftligt underlag (bilaga 1) (D) 2. Uppdatering av LUBwebben, fråga från kommunikationsarbetsgruppen (bilaga 2) (D) 3. Nytt uppdrag till arbetsgruppen för forskningsdata (bilaga 3, kommer senare) (D) 4. Ansökan om medel från Forskningsinfrastrukturfonden – diskussion /Eva

https://www.lub.lu.se/internt/sites/lub.lu.se.internt/files/agenda_2020-04-17.pdf - 2025-06-07

Agenda samverkansgruppen 2020-02-14 lubintra

Microsoft Word - Agenda Samverkansgruppen 2020-02-14_LUBintra.docx Agenda Samverkansgruppen 2020-02-14 Tid: 13–16 Lokal: Bromansalen, Universitetsbiblioteket 1. Minnesanteckningar från 2020-01-17 (bilaga 1) 2. RFID (bilaga 2) / Åsa Forsberg kommer kl. 13 (I, D, S) 3. Karriärvägar / Karin (D) 4. Verksamhetsplan för biblioteken vid Lunds universitet (bilaga 4) / Hanna (D) 5. Ev. övriga frågor I: inf

https://www.lub.lu.se/internt/sites/lub.lu.se.internt/files/agenda_samverkansgruppen_2020-02-14_lubintra.pdf - 2025-06-07

Baskompetenser timanstallda med yttre tjanst final 170918 180219

Microsoft Word - Baskompetenser timanställda med yttre tjänst, FINAL 170918_180219.docx Baskompetenser timanställda med yttre tjänst 1. Lunds Universitet o Ha övergripande kännedom om Lunds universitet: strategi och organisation, inkluderat hur LUB:s nätverksorganisation ser ut och fungerar. o Kunna hänvisa till information på lu.se. o Känna till var man kan hämta ut LU-kort, samt kunna hänvisa ti

https://www.lub.lu.se/internt/sites/lub.lu.se.internt/files/baskompetenser_timanstallda_med_yttre_tjanst_final_170918_180219.pdf - 2025-06-07

Beslut baskompetenser

Microsoft Word - Baskompetenser Uppdat 20-03-11.docx Baskompetenser ordinarie personal Beslutade 2017-09-18 Justerade av Beredningsgruppen för Service & Miljö, 2020-03-11 1. Lunds universitet □ Ha övergripande kännedom om Lunds universitet: strategi och organisation, inkluderat hur organisationen för biblioteken vid Lunds universitet ser ut och fungerar. □ Kunna hänvisa till information på lu.se.

https://www.lub.lu.se/internt/sites/lub.lu.se.internt/files/beslut_baskompetenser.pdf - 2025-06-07

Bs 180521 bilaga 20

Microsoft Word - protokoll BS 180212.docx Bib l io t ek s sty r el s en Närvarande Ledamöter Bo-Anders Jönsson vicerektor, ordförande Lena Eskilsson prodekan, Samhällsvetenskapliga fakulteten Heiko Herwald vicedekan, Medicinska fakulteten Axel Hilling docent, Ekonomihögskolan Anders Ljungar-Chapelon professor, Konstnärliga fakulteten Ulf Maunsbach universitetslektor, Juridiska fakulteten Jan-Åke N

https://www.lub.lu.se/internt/sites/lub.lu.se.internt/files/bs_180521_bilaga_20.pdf - 2025-06-07