Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "*" gav 550128 sökträffar

Hong Kong Polytechnic University

Kina Tillsammans med Institutionen för strategisk kommunikation har Institutonen för service management och tjänstevetenskap ett utbytesavtal med Hong Kong Polytechnic University sedan 2013.   Läs mer om Hong Kong Polytechnic University Reseberättelser från PolyU höstterminen 2015 Hong Kong Polytechnic University Jeanette kände sig hemma i Hong Kong Tidigare reseberättelser Alice studerade en term

https://www.ses.lu.se/studera-utomlands/var-kan-jag-studera/hong-kong-polytechnic-university - 2025-11-10

Filippa Säwe

Filippa Säwe har en doktorsexamen i Sociologi och är lektor på Institutionen för service management och tjänstevetenskap. Hon har forskningskompetens inom policyanalys och hållbar utveckling Avslutat forskningsprojekt: ”Hållbarhet genom marknader” (”Doing sustainability through markets? – Coastal communities and economies embedded in place”). Tillsammans med Johan Hultman från Institutionen för se

https://www.ses.lu.se/filippa-sawe - 2025-11-10

Malin Espersson

Malin Espersson har en doktorsexamen i Sociologi och är lektor på Institutionen för service management och tjänstevetenskap. Hon har forskningskompetens inom arbetsliv, organisation och genus.  Kan du beskriva din forskaridentitet?– Jag är sociolog i grunden och jag skulle främst kalla mig för arbetslivsforskare och organisationsforskare, vilket innebär att jag kan säga mycket om arbetslivet, om h

https://www.ses.lu.se/malin-espersson/malin-espersson - 2025-11-10

Media

Interview [in Polish] with Patrik Zapata: Magdalena Cedro, Wschodzące imperium śmieci, Dziennik Gazeta Prawna, 6.08.2019. LinkCorvellec Hervé & Zapata Patrik  (2018) Synen på avfall måste förändras för att få bukt med sopberget, Dagens samhälle, #40, p10, 15 november. Länk Corvellec Hervé & Patrik Zapata (2018) Så gör vi förebyggande till verklighet, Avfall och Miljö, nr 3, s 30-31. LänkJanson, To

https://www.ses.lu.se/fran-avfallshantering-till-avfallsforebyggande-0/media - 2025-11-10

Presentationer / Presentations

Allmänna presentationer / Presentations to the general publicPatrik Zapata, Panel discussion "What is responsible consumption?" 28/2 2019. Panelists Ulrika Holmberg, senior lecturer in Marketing at the Department of Business administration and Co-director of Centre for Consumer Science at Handelshögskolan vid Göteborgs universitet, Patrik Zapata, Professor at Förvaltningshögskolan vid Göteborgs un

https://www.ses.lu.se/fran-avfallshantering-till-avfallsforebyggande-0/presentationer-presentations - 2025-11-10

Malin Paradis

STUDERADE SERVICE MANAGEMENT HEALTH Malin Paradis har ägnat en stor del av sitt liv åt att träna konståkning på elitnivå. Genom träningen har hon lärt sig vikten av att ta hand om sin kropp och leva ett hälsosamt liv. – Programmet har stort kundfokus, det handlar om att skapa väldigt goda servicemöten. Utan kunder finns det inget företag, säger hon.Malin hamnade i en klass med studenter från hela

https://www.ses.lu.se/utbildning/vara-kandidatprogram/service-management/malin-paradis-0 - 2025-11-10

Johanna är verksamhetsledare på VentureLab

Alumn från Service Management Tourism & hotel Varför valde du att läsa service managementprogrammet?- Jag hörde talas om Service Management-programmet på gymnasiet och tyckte redan då att det lät väldigt intressant och som något som skulle passa mig. Det som fångade mitt intresse var att jag alltid har varit intresserad av ledarskap och har haft många extrajobb inom servicebranschen, dessutom älsk

https://www.ses.lu.se/utbildning/karriar/tidigare-studenter-berattar/johanna-ar-verksamhetsledare-pa-venturelab - 2025-11-10

Service managements uppsamlingsprov juni 2016

Hej!Vad roligt att du hittade hit.Ange ditt namn och när du kan vakta.Tryck sedan på skicka-knappen nedan.(Mattefrågan längst ner är bara en säkerhetsfråga, för att säkerställa att det inte är en robot som fyller i formuläret.)Hälsningar Carina Carlsson Namn: 9/6 kl.9-14 kan 10/6 kl.10-16 kan 10/6 kl.9-13 kan 11/6 kl.9-13 kan 15/6 kl.9-14 kan 18/6 kl.9-13 kan Leave this field blank

https://www.ses.lu.se/formular/service-managements-uppsamlingsprov-juni-2016 - 2025-11-10

Service managements uppsamlingsprov augusti 2016

Hej!Vad roligt att du hittade till den här sidan.Om du är en av tentavakterna på Campus:Var snäll och ange ditt namn och när du kan vakta.Var snäll och fyll även i mattefrågan längst ner, det är en säkerhetsfråga, för att säkerställa att det inte är en robot som fyller i formuläret.Tryck sedan på skicka-knappen.Hälsningar Carina Carlsson Förnamn: (obligatorisk) Efternamn: (obligatorisk) 13/8 kl.9-

https://www.ses.lu.se/formular/service-managements-uppsamlingsprov-augusti-2016 - 2025-11-10

Kursplan & litteraturlistor för Logistics Service Management

Höstterminen 2016 Termin 1 LSMA11 Service management: Introduktion till service management (15 hp) Kursplan Litteraturlista   LSMA12 Verksamheters karaktär och förutsättningar ur ett logistikperspektiv (15 hp) Kursplan Litteraturlista   Termin 3 LSMA31 Förändringsprocesser i försörjningskedjan (15 hp) Kursplan Litteraturlista   LSMA32 Juridik för Logistics service management (7,5 hp) Kursplan Litt

https://www.ses.lu.se/utbildning/studieinformation/kursplaner-litteraturlistor-och-utbildningsplaner/kursplaner-litteraturlistor-kandidatprogrammet-logistics-service-management/kursplan-litteraturlistor-logistics-service-management-5 - 2025-11-10

Kursplan & litteraturlistor för Equality and diversity management HT16

Höstterminen 2016 Termin 1 EDMA11 Introduktion till Equality and Diversity Management (15 hp)KursplanLitteraturlistaExaminatorEDMC12 Teman inom genusvetenskap (7,5 hp)KursplanLitteraturlistaExaminatorEDMA13 Globalisering, handel och rättvisa (7,5 hp)KursplanLitteraturlistaExaminatorTermin 3EDMB34 Juridik i teori och praktik ur ett genusperspektiv (30 hp)KursplanLitteraturlistaExaminatorTermin 5 -

https://www.ses.lu.se/utbildning/studieinformation/kursplaner-litteraturlistor-programstrukturer/kursplaner-litteraturlistor-equality-and-diversity-management/kursplan-litteraturlistor-equality-and-diversity-management-ht16 - 2025-11-10

Kursplan & litteraturlistor för Service management

HÖSTTERMINEN 2016 Termin 1 KSMB11 Introduktion till service management (15 hp) Kursplan Litteraturlista KSMB12 Servicesektorns framväxt i ett ekonomgeografiskt  och nationalekonomiskt perspektiv (15 hp) Kursplan Litteraturlista   Termin 3 KSMB31 Organisering och marknadsföring av serviceverksamheter (15 hp) Kursplan Litteraturlista KSMB32 Redovisning och ekonomistyrning (15 hp) Kursplan Litteratur

https://www.ses.lu.se/utbildning/studieinformation/kursplaner-litteraturlistor-och-utbildningsplaner/kursplaner-litteraturlistor-kandidatprogrammet-service-management/kursplan-litteraturlistor-service-management-4 - 2025-11-10

Working papers

 Service in the Air - A century of hospitality aboard passenger airlines Jan Henrik Nilsson Museum finances: challenges beyond economic crisesKatja Lindqvist The Business Model of Swedish Municipal Waste Management CompaniesHervé Corvellec, Torleif Bramryd och Johan Hultman The waste hierarchy model: disassembling and reassembling the socio-materiality of wasteJohan Hultman och Hervé Corvellec B

https://www.ses.lu.se/forskning/publikationer/bocker-rapporter-mm/working-papers - 2025-11-10

Var kan jag studera?

Som student på Institutionen för service management och tjänstevetenskap finns det ett stort urval av universitet runt om i världen där du kan studera. Inom universitetets utbytesavtal kan du söka till universitet i USA, Canada, Latinamerika, Mellanöstern, Asien, Australien, Nya Zeeland, Norden, Europa och Ryssland. Dessa söks via Samhällsvetenskapliga fakulteten.  Institutionens egna utbytesavtal

https://www.ses.lu.se/studera-utomlands/var-kan-jag-studera - 2025-11-10

"Jag har alltid varit intresserad av att arbeta inom hotell"

Henric Carlsson hamnade rätt direkt på service management med inriktning hotell. Efter många års pendlande till Danmark har han hittat hem igen som hotelldirektör för två hotell i Malmö. Utbildningen har gett honom en bred kunskapsgrund som tillsammans med sin branscherfarenhet hjälpt honom nå sina mål. Varför valde du att läsa service management-programmet? Jag har alltid varit intresserad av att

https://www.ses.lu.se/utbildning/karriar/tidigare-studenter-fran-utbildningen-berattar/jag-har-alltid-varit-intresserad-av-att-arbeta-inom-hotell - 2025-11-10

Gemensamma lärosalar

Gemensamma lärosalar är lokaler som är bokningsbara för alla medarbetare vid Lunds universitet så länge du har ekonomisk befogenhet. Om du inte har ekonomisk befogenhet kan du vända dig till din lokala institutionsadministratör eller motsvarande för att boka. Hörsalar/Aulor Hörsalar och aulor låses i regel upp 15 minuter innan din bokning börjar. Om lokalen är bokad före din tid startar så har den

https://www.medarbetarwebben.lu.se/stod-och-verktyg/lokaler-och-parkering/boka-lokal-och-motesrum/gemensamma-larosalar - 2025-11-10

LU-nytt/LU News

Ett internt nyhetsbrev till alla medarbetare vid Lunds universitet LU-nytt är ett internt nyhetsbrev som vänder sig till alla medarbetare vid Lunds universitet. Nyhetsbrevet skickas ut varannan vecka med e-post och finns både på svenska och engelska. Nyhetsbrevet innehåller universitetsgemensamma nyheter och aktuellt från universitetsledningen. Kommande utgivningsdatum hösten 2025LU-nytt 19 | 2025

https://www.medarbetarwebben.lu.se/lu-nytt - 2025-11-10

Utvecklingssamtal

Här hittar du stöd och tips på hur du som anställd kan förbereda dig inför utvecklingssamtalet. Innehåll på sidan:Så fungerar detDitt ansvar som anställdStöd och tips att tänka påI utvecklingssamtalet möter du din närmaste chef för att att gemensamt skapa goda förutsättningar för en väl fungerande verksamhet samt utveckla både verksamheten och dig som anställd. Genom att du och din chef tar ett ge

https://www.medarbetarwebben.lu.se/anstallning/anstallningsvillkor/utvecklingssamtal - 2025-11-10