Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "*" gav 536288 sökträffar

Tips från tidigare studenter!

Hur förbättrar du dina möjligheter på framtida arbetsmarknad? Läs vilka tio tips våra alumner ger till studenter som läser service management! 1. Jobba och/eller ha ett engagemang vid sidan om studierna! "Jag är en väldigt stark förespråkare till att man ska göra saker vid sidan av sin service managementutbildning. Engagemanget vid sidan av gör att man förstår det man pratar om på utbildningen. De

https://www.ses.lu.se/utbildning/karriar/tidigare-studenter-fran-utbildningen-berattar/tips-fran-tidigare-studenter - 2025-08-31

Jobb efter Equality and Diversity Management?

NY ALUMNIUNDERSÖKNING FRÅN HÖSTEN 2018 Utsikterna för att få jobb direkt efter examen är goda. Under hösten 2018 genomförde vi en alumnundersökning bland studenterna som tog examen från samtliga våra kandidatprogram mellan 2013 och 2017, där vi fick 500 enkätsvar.Om du tittar på arbetsmarknaden inom servicebranschen ser det bra ut för dig som nyutexaminerad. Av de som studerat tidigare år har majo

https://www.ses.lu.se/utbildning/vara-kandidatprogram/jobb-efter-equality-and-diversity-management - 2025-08-31

Näringslivet om service management

Vi har frågat några personer från näringslivet vad de anser att utexaminerade studenter från service management bidrar med i deras respektive organisationer. Riad Haddouche Ansvarig för People and culture på Nowaste Logistics Jenny Ejlertsson Kontaktcenterchef vid Stadsledningsförvaltningen på Helsingborgs stad Elin Sibe Senior Profit Manager på Nordic Choice Hotels Stina Sandberg Jobbar med Recru

https://www.ses.lu.se/utbildning/karriar/naringslivet-om-service-management - 2025-08-31

Jenny Ejlertsson, Helsingborgs stad

Kontaktcenterchef, Stadsledningsförvaltningen Jenny Ejlertsson är kontaktcenterchef vid Stadsledningsförvaltningen på Helsingborgs stad där flera alumner från service management jobbar idag. "Idag har vi flera anställda som har läst service management och vi är mycket nöjda med dem. Service management-alumnerna är väldigt driftiga och de är med i utvecklingsarbete och driver på utvecklingen. Flera

https://www.ses.lu.se/jenny-ejlertsson-helsingborgs-stad - 2025-08-31

Fristående kurser

Prova på att läsa grundkursen i service management under en termin, som ger dig tvärvetenskapliga perspektiv på ekonomi, organisering, marknadsföring och ledarskap i verksamheter där kundrelationer är centrala. Vi erbjuder även ett flertal fristående kurser på engelska inom ämnet service management. Fristående kurser på svenskaGrundkurs i service management, 30 hpHållbar marknadsföring, 7,5 hpHåll

https://www.ses.lu.se/utbildning/fristaende-kurser - 2025-08-31

"De är driftiga, är med i utvecklingsarbete och driver på utvecklingen"

Jenny Ejlertsson är kontaktcenterchef vid Stadsledningsförvaltningen på Helsingborgs stad där flera alumner från service management jobbar idag. Har ni anställda som har studerat service management? Idag har vi flera anställda som har läst service management och vi är mycket nöjda med dem. Service management-alumnerna är väldigt driftiga och de är med i utvecklingsarbete och driver på utvecklingen

https://www.ses.lu.se/utbildning/karriar/naringslivet-om-service-management/de-ar-driftiga-ar-med-i-utvecklingsarbete-och-driver-pa-utvecklingen - 2025-08-31

"Utbildningen gör att man får en bredare kunskap och blir mer trovärdig."

Elin Sibe är Senior Profit Manager på Nordic Choice Hotels och kan intyga att studenter från service management har bra kunskaper med sig från utbildningen som de kan luta sig mot. Vad har utbildningen i service management bidragit med för de medarbetare som jobbar på Nordic Choice? På vår avdelning jobbar två tjejer som läst service management och de är väldigt duktiga. De hade arbetslivserfarenh

https://www.ses.lu.se/utbildning/karriar/naringslivet-om-service-management/utbildningen-gor-att-man-far-en-bredare-kunskap-och-blir-mer-trovardig - 2025-08-31

"Studenter från service management har god förmåga att ta sig an en managementroll."

Alexander Florén är Senior Operations Manager på EF, Education First och berättar varför EF vill anställa studenter som läst eller läser service management. Vilka fördelar ser ni med att ha kontakt med utbildningen? Det handlar om att få kontakt med studenterna och sprida kännedom om vad EF gör. Hos oss finns det möjligheter att jobba både under och efter utbildningen. Vi kan se att service manage

https://www.ses.lu.se/utbildning/karriar/naringslivet-om-service-management/studenter-fran-service-management-har-god-formaga-att-ta-sig-en-managementroll - 2025-08-31

Kursplan & litteraturlistor för Service management HT2019

Höstterminen 2019 Termin 1 KSMB11 Introduktion till service management (15 hp) Kursplan Litteraturlista   KSMB12 Servicesektorns framväxt i ett ekonomgeografiskt och nationalekonomiskt perspektiv (15 hp) Kursplan Litteraturlista   Termin 3 KSMD31 Organisering och marknadsföring av tjänsteverksamheter (15 hp) Kursplan Litteraturlista   KSMB32 Redovisning och ekonomistyrning (15 hp) Kursplan Littera

https://www.ses.lu.se/utbildning/studieinformation/kursplaner-litteraturlistor-och-utbildningsplaner/kursplaner-litteraturlistor-kandidatprogrammet-service-management/kursplan-litteraturlistor-service-management-ht2019 - 2025-08-31

Masterprogram i service management

Masterprogrammet i service management är en unik möjlighet för dig som vill gå en ledarskapsutbildning på avancerad nivå med stark forskningsanknytning. I programmet förenas djup ämneskunskap om servicebranschen med en förståelse för de särskilda villkor som krävs för att organisera och leda en serviceorganisation. Samhällets behov av kvalificerade och driftiga ledare inom tjänstenära verksamheter

https://www.ses.lu.se/utbildning/masterprogram-i-service-management - 2025-08-31

Kursplan & litteraturlistor för Logistics service management

Höstterminen 2019 Termin 1 LSMA11 Service mangement: Introduktion till service management (15 hp) Kursplan Kurslitteratur   LSMB12 Redovisning och ekonomistyrning (15 hp) Kursplan Kurslitteratur   Termin 3 LSMC31 Organisering och marknadsföring av tjänsteverksamheter (15 hp) Kursplan Kurslitteratur   LSMB32 Förändringsprocesser i försörjningskedjan (15 hp) Kursplan Kurslitteratur   Termin 5 LSMB51

https://www.ses.lu.se/utbildning/studieinformation/kursplaner-litteraturlistor-och-utbildningsplaner/kursplaner-litteraturlistor-kandidatprogrammet-logistics-service-management/kursplan-litteraturlistor-logistics-service-management-0 - 2025-08-31

Home

About Research objectives Aims Novelty Project rationale Previous Next Play Pause Novelty Project This project has received funding from the European Union’s Horizon Europe research and innovation programme under grant agreement No 101085855 Methodological approaches Project rationale Project acronymMOCCAGrant agreement101085855StatusOngoing projectFunded underHORIZON-MSCA-2021-SE-01-01Overall bud

https://www.mocca.lu.se/home - 2025-08-31

Policy Briefs

Uzbekistan takes steps towards establishing a welfare state and eradicating poverty: from ‘Iron Feast’ to ‘Iron Notebooks’ Digitalization of the Economy and Prevention of Corruption in Tajikistan "What is the focus of the MOCCA project and how it helps to build capacity”

https://www.mocca.lu.se/book-chapters/policy-briefs - 2025-08-31

Contact Us

Rustamjon Urinboyev Principal Investigator of the project E-mail: rustamjon [dot] urinboyev [at] soclaw [dot] lu [dot] se Postal address: Box 42, 221 00, Lund, Sweden

https://www.mocca.lu.se/contact-us - 2025-08-31

Accessibility

Accessibility of www.mocca.lu.se/home The Sociology of Law Department runs this website. We want as many people as possible to be able to use this website, and this document describes how www.mocca.lu.se complies with the accessibility regulations, any known accessibility issues, and how you can report problems so that we can fix them. How accessible is www.mocca.lu.se We know some parts of this w

https://www.mocca.lu.se/accessibilitystatement - 2025-08-31

Research stream 1

The first research stream is on global anti-corruption laws, institutions, indicators, and discourses. The goal of this research stream is to explore the politics, power relations, indicators, and discourses that underlie the global anti-corruption industry and examine their impact on legal and institutional developments and governance practices in given socio-legal contexts (e.g., Central Asia) t

https://www.mocca.lu.se/research-stream-1/research-stream-1 - 2025-08-31

Research stream 2

The second research stream is on Domestic (macro/central level) institutions, anti-corruption laws, policies and initiatives.​​​​​​​ The goal of this research stream is to investigate the domestic institutional and legal frameworks that facilitate or impair the (anti-) corruption environment and how the domestic actors function and respond to pressures from external actors (international organisat

https://www.mocca.lu.se/research-stream-2 - 2025-08-31

Research stream 3

The third research stream is on Meso-level norms, practices and actors. The goal of this research stream is to explore the role and strategies of non-state actors (e.g., civil society institutions, business actors) and informal institutions vis-à-vis central level state institutions, policies and laws and how these processes and strategies mould the (anti-) corruption environment.  Researchers und

https://www.mocca.lu.se/research-stream-3 - 2025-08-31