Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "*" gav 536066 sökträffar

Digi - antidiskrimineringsguide-medarbetare-sv

Guide mot diskriminering, trakasserier och kränkande särbehandling FÖR MEDARBETARE PÅ EKONOMIHÖGSKOLAN VID LUNDS UNIVERSITET 3 Inledning Den här guiden riktar sig till dig som är anställd på Ekonomihögskolan vid Lunds universitet. Syftet med guiden är att informera om vad diskriminering, trakasserier och kränkande särbehandling innebär men också hur vi hanterar händelser som upplevs vara diskrimin

https://www.lusem.lu.se/internal/sites/lusem.lu.se.internal/files/2023-12/digi%20-%20antidiskrimineringsguide-medarbetare-sv.pdf - 2025-06-25

Lucris-quick-guide

Introduction LUCRIS is Lund University’s research information system. Among other things, researchers can register publications, projects and activities such as conference participation, external academic engagements, and outreach (“tredje uppgiften”). LUCRIS stands for Lund University Current Research Information System. The public web portal is called Research portal. It displays the system’s in

https://www.lusem.lu.se/internal/sites/lusem.lu.se.internal/files/2023-12/lucris-quick-guide.pdf - 2025-06-25

KRIS-checklista-rev.OKT-18%5B1%5D

KRIS-checklista-rev.OKT-18[1] Ekonomihögskolans kansl i HR-funkt ionen KRIS Checklista för studenter och anställda vid Ekonomihögskolan: Steg 1 När något händer Om någon vid Ekonomihögskolan nås av information eller ett rykte om ett dödsfall eller en allvarlig olycka som berör en student eller medarbetare är det viktigt att: • Kontrollera att någon ringt 112 om situationen är akut. • Larmtelefon L

https://www.lusem.lu.se/internal/sites/lusem.lu.se.internal/files/2024-01/KRIS-checklista-rev.OKT-18%5B1%5D.pdf - 2025-06-25

REV-Canvas-messages-announcements

Microsoft Word - Canvas-manual-2-messages-announcements.docx Manual: Send messages and publish announcements MESSAGES/MAIL IN CANVAS INBOX STEP 1 | CREATE YOUR MESSAGE/MAIL Click “Inbox” furthest to the left : and then the button “Compose a new message”: STEP 2 | CHOOSE YOUR RECIPIENTS AND SEND THE MESSAGE/MAIL Choose the course beneath “Select course” and then your receivers beneath “To”: You can

https://www.lusem.lu.se/internal/sites/lusem.lu.se.internal/files/2024-01/REV-Canvas-messages-announcements.pdf - 2025-06-25

Zoom-Canvas-Studio-19-mars

Zoom-Canvas-Studio-19-mars Manual: Record a lecture in Zoom and publish it in Canvas (via Studio) STEP 1 | LOG ON TO ZOOM Log on via this link using your lucat-id: https://lu-se.zoom.us/ Click the button “Host” to start a meeting and/or record a lecture. STEP 2 | RECORD When in Zoom you will see the tool banner down below. Choose “Start video” and then “Record”: When you have recorded your lecture

https://www.lusem.lu.se/internal/sites/lusem.lu.se.internal/files/2024-01/Zoom-Canvas-Studio-19-mars.pdf - 2025-06-25

Guide-discrimination-victimisation

Guide to discrimination, harassment and victimisation for students at the School of Economics and Management LUND UNIVERSITY SCHOOL OF ECONOMICS AND MANAGEMENT 3 Introduction Lund University, the School of Economics and Management and the LundaEkonomerna students’ union safeguard human dignity and freedom, equal value among human beings and human rights. The work to promote gender equality, equal

https://www.lusem.lu.se/internal/sites/lusem.lu.se.internal/files/2024-01/guide-discrimination-victimisation.pdf - 2025-06-25

Instruktioner-tillganglighet-acrobat

Tillgänglighetsanpassa PDF:er med Acrobat Pro 2021-04-06 Sidan 1 av 8 Tillgänglighetsanpassa PDF:er med Acrobat Pro Dokument som ska publiceras online som PDF måste anpassas för tillgänglighet. Lunds universitets Indesign- och Wordmallar är förberedda för detta. Förbered och exportera dina originaldokument enligt de instruktioner som medföljer mallarna. Exporterad PDF kräver i de flesta fall efter

https://www.lusem.lu.se/internal/sites/lusem.lu.se.internal/files/2024-01/instruktioner-tillganglighet-acrobat.pdf - 2025-06-25

Instruktioner-tillganglighet-word

Instruktioner för att skapa tillgängliga dokument i Word. 2021-04-06 Sidan 1 av 4 Instruktioner för att skapa tillgängliga dokument i Word Lunds universitets tillgänglighetsanpassade Word- mallar är särskilt anpassade för dokument som ska publi ceras online, som Word-fil eller PDF. Bland annat är dokumentets struktur, layout och text- storlekar anpassade för ökad läsbarhet och mallen lämpar sig dä

https://www.lusem.lu.se/internal/sites/lusem.lu.se.internal/files/2024-01/instruktioner-tillganglighet-word.pdf - 2025-06-25

Konferensguide ekonomihogskolan

BOKNING AV LOKAL Samtliga lokaler inklusive Ljusgården i EC1 eller EC2, Faculty och konferensrum som ska användas måste bokas i förväg. Det gäller för föreläsningar, incheckning, garderob och eventuell förtäring som fika och lunch. Tänk på att lokalerna används för undervisning och studier. Det kan vara svårt att avgränsa din aktivitet från andra. Under terminstid är det inte möjligt att spärra av

https://www.lusem.lu.se/internal/sites/lusem.lu.se.internal/files/2024-01/konferensguide_ekonomihogskolan.pdf - 2025-06-25

Organizational-social-work

ISBN 978-91-7930-625-0 ISSN 1650-3163 112 79 Stockholm, Tel: 010-730 90 00 E- mail: arbetsmiljoverket@av.se www.av.se Publisher: Anna Middelman Elanders Sverige AB, 2015 912272 The Swedish Work Authority’s Statute Book (AFS in Swedish) publishes the Authority’s provisions and general recommendations. The provisions are binding regulations . The general recommendations have a different legal status

https://www.lusem.lu.se/internal/sites/lusem.lu.se.internal/files/2024-01/organizational-social-work.pdf - 2025-06-25

Teams-conducting-online-thesis-supervision

Postal and visiting address Ole Römers väg 6 Telephone +46 462228183 E-mail bjorn.svensson@ics.lu.se Website www.ics.lu.se Departm ent o f In f orm atics Björn Svensson, Director of studies Conducting online thesis supervision using Microsoft Teams Online thesis supervision can be conducted in many ways using one, or a combination of several technologies. This document will deal with Microsoft Tea

https://www.lusem.lu.se/internal/sites/lusem.lu.se.internal/files/2024-01/teams-conducting-online-thesis-supervision.pdf - 2025-06-25

Change card

Ref no: Change of programme curriculum Programme code Programme name Level Master/Advanced level Number of credits 60 or 120 credits Date for proposal Date the changes shall apply from Changes shall apply for students Description of the proposed changes to the programme curriculum Attach the programme curriculum with the proposed changes clearly marked. Comments Summary The changes reflect continu

https://www.lusem.lu.se/internal/sites/lusem.lu.se.internal/files/2024-02/Change%20card.docx - 2025-06-25

Course-evaluation-guide-for-course-directors

Lund University School of Economics and Management 2022-03-18 1 COURSE EVALUATION ON FIRST AND SECOND CYCLE STUDIES Lund University School of Economics and Management, LUSEM, have common routines and terms for course evaluations on courses on first and second cycle studies. As course director, you are responsible for the activities that are within the course evaluation work for your courses. To yo

https://www.lusem.lu.se/internal/sites/lusem.lu.se.internal/files/2024-02/Course-evaluation-guide-for-course-directors.pdf - 2025-06-25

Course-evaluation-questions-for-student-survey

2022-03-30 Course evaluation: Questions for student survey AT LUND UNIVERSITY SCHOOL OF ECONOMICS AND MANAGEMENT LUSEM's directors of studies have developed standard questions for student surveys; a general variant and one specific for thesis courses. The standard questions must be included in the student survey in the order in which they are stated. General questions 1. What is your general impre

https://www.lusem.lu.se/internal/sites/lusem.lu.se.internal/files/2024-02/Course-evaluation-questions-for-student-survey.pdf - 2025-06-25

Guidance on managing Covid-19-related doctoral studentship extensions ENG

1 2021-06-08 Reg. No. P 2021/3600 Guidance on managing Covid-19-related doctoral studentship extensions at the School of Economics and Management Background For some doctoral students, the Covid-19 pandemic could entail obstacles that make it difficult to complete their research studies within the stipulated time (four years of full-time studies). The present document is intended to provide guidan

https://www.lusem.lu.se/internal/sites/lusem.lu.se.internal/files/2024-02/Guidance%20on%20managing%20Covid-19-related%20doctoral%20studentship%20extensions_ENG.pdf - 2025-06-25

Kursutvardering-guide-for-LundaEkonomerna

Ekonomihögskolan vid Lunds universitet 2022-03-18 1 Guide för LundaEkonomerna KURSUTVÄRDERING PÅ GRUND- OCH AVANCERAD NIVÅ Guiden ger en kort beskrivning av kursutvärderingsprocessen på grund- och avancerad nivå vid Ekonomihögskolan med fokus på LundaEkonomernas tillgång till kursbokslut och fritextsvar. Rutinerna gäller från vårterminen 2022. För eventuella frågor gällande kursutvärderingar konta

https://www.lusem.lu.se/internal/sites/lusem.lu.se.internal/files/2024-02/Kursutvardering-guide-for-LundaEkonomerna.pdf - 2025-06-25

Kursutvardering-guide-for-admnistratorer

Ekonomihögskolan vid Lunds universitet 2022-03-18 1 KURSUTVÄRDERING PÅ GRUND- OCH AVANCERAD NIVÅ På Ekonomihögskolan finns gemensamma rutiner och benämningar för arbete med kursutvärderingar på kurser på grund- och avancerad nivå. Det är kursansvarig som har ansvar för de aktiviteter som ligger inom ramen för kursutvärderingsarbetet för sina kurser. Du, som administratör, stöttar kursansvarig med

https://www.lusem.lu.se/internal/sites/lusem.lu.se.internal/files/2024-02/Kursutvardering-guide-for-admnistratorer.pdf - 2025-06-25

Kursutvardering-guide-for-kursansvariga

Ekonomihögskolan vid Lunds universitet 2022-03-18 1 Guide för kursansvariga KURSUTVÄRDERING PÅ GRUND- OCH AVANCERAD NIVÅ På Ekonomihögskolan finns gemensamma rutiner och benämningar för arbete med kursutvärderingar på kurser på grund- och avancerad nivå. Som kursansvarig har du ansvar för de aktiviteter som ligger inom ramen för kursutvärderingsarbetet för dina kurser. Till din hjälp har du den ad

https://www.lusem.lu.se/internal/sites/lusem.lu.se.internal/files/2024-02/Kursutvardering-guide-for-kursansvariga.pdf - 2025-06-25

Riktlinjer-forlangning-av-forskarstudier-sv

Brevmall Rektor Riktlinjer för förlängning av doktorandanställning m.m. Inledning Detta dokument reglerar rätten till förlängning av doktorandanställningen utifrån de grunder som högskoleförordningen anger. Dokumentet har till syfte att skapa en ökad enhetlighet vid bedömningen i dessa fall. Rutiner för hur ansökan ska göras eller när ansökan ska skickas in ansvarar respektive fakultet för. Regler

https://www.lusem.lu.se/internal/sites/lusem.lu.se.internal/files/2024-02/Riktlinjer-forlangning-av-forskarstudier-sv.pdf - 2025-06-25

Riktlinjer-forlangning-pga-fortroendeuppdrag-sv

Rektor Postadress Box 117, 221 00 Lund, Besöksadress Paradisgatan 2, Telefon dir 046-222 30,32, växel 046-222 00 00 E- post Cecilia.Gagne@fs.lu.se Riktlinjer för förlängning av anställning som doktorand pga. förtroendeuppdrag inom studentorganisationer och student- representation vid Lunds universitet En doktorand med doktorandanställning ska som kompensation för förtroende- uppdrag inom studentor

https://www.lusem.lu.se/internal/sites/lusem.lu.se.internal/files/2024-02/Riktlinjer-forlangning-pga-fortroendeuppdrag-sv.pdf - 2025-06-25