Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "*" gav 534984 sökträffar

Uppdatering av sidor

StartfilDet är mycket viktigt att det finns en fil som heter default.htm, index.html eller index.htm i katalogen, då det är denna fil som visar förstasidan på din webbplats i normala fall.Om du har en annan startfil (default.asp, login.asp eller default.aspx) så ta kontakt med oss för ändring.UppladdningFör att ladda upp webbsidor måste du använda ett FTP-program, t.ex. WinSCP (http://winscp.net/e

https://www.it.lu.se/tjanster/webbhotell/uppdatering-av-sidor - 2025-07-09

Start

Sektionen IT IT för Utbildning, Forskning och Stödverksamhet. LU Servicedesk Tel. 046-222 90 00 servicedesk@lu.seÖppettider måndag-fredag, kl 8-17 Välkommen till Sektionen IT IT vid Lunds universitet är decentraliserat, precis som universitetet i övrigt. Sektionen IT är en del av en samverkande IT-organisation som vi själva kallar ”IT vid LU”. Sektionen IT's historia Sektionen IT's historia går ti

https://www.it.lu.se/start - 2025-07-09

Ärendeportalen

Detta är en extra funktion i vårt ärendehanteringssystem.För att logga in rekommenderar vi att man använder Internet Explorer eller Firefox.Inloggning mot domänen görs med uw\Lucat-ID och Lucatlösenord (gäller ej EGA). För att logga in i ServiceNow skriver man in Lucat-ID och Lucatlösenord.Du kan:Skapa nya ärendenFölja dina aktiva ärendenLägga kommentarer på aktiva ärendenBifoga bilagor på aktiva

https://www.it.lu.se/lu-servicedesk/arendeportalen - 2025-07-09

Hitta till Sektionen IT

   Parkering:Framför Sektionen IT finns en gästparkering för Sektionen ITs besökare.Det finns också ett parkeringshus i två plan strax väster om Sektionen IT (utanför HSC) med infart från Baravägen.Lokal kommunikation:Stadsbuss 3 går till en busshållplats på Margaretavägen strax utanför Sektionen IT.Från Kastrup:Både från och till Lund finns möjlighet att ta sig vidare med flygbuss. Kör du bil öve

https://www.it.lu.se/kontakt/hitta-till-sektionen-it - 2025-07-09

IT för studenter

Som student vid Lunds universitet har man bl.a. tillgång eget konto, nätanslutning, fillagringsarea, webbutrymme, e-post och kalender. I tillägg till detta erbjuder de olika fakulteterna ytterligare IT-tjänster. För mer information se studentportalen. Studentportal (Extern länk, öppnas i ny flik)         Kontakt LU Servicedesk Tel. 046-222 90 00Servicedesk [at] lu [dot] seÖppettider måndag-fredag,

https://www.it.lu.se/om-ldc/it-inom-lu/it-studenter - 2025-07-09

Institutioner och områden

Institutioner och områdenInom Lunds universitet gäller enligt rektorsbeslut från -85 ett decentraliserat IT-ansvar inom ramarna för gällande policies och rektorsbeslut. Detta innebär att ett område eller enskild institution kan välja hur IT-miljön skall hanteras inom organisationsenheten. IT-driften kan därför hanteras av egen personal, av Sektionen IT eller av en extern leverantör.   Sektionen IT

https://www.it.lu.se/om-sektionen-it/it-inom-lu/institutioner-och-omraden - 2025-07-09

Förvaltningen

IT-driften inom förvaltningens enheter hanteras i det närmaste i sin helhet av Sektionen IT. Då förvaltningen ansvarar för många av de gemensamma universitetssystemen är det till sin natur en ganska omfattande IT-miljö. Nedan finns en uppräkning av den tillgängliga bas IT-miljön och av gemensamma applikationer.Bas IT-miljöDetta innefattar den mera personliga IT-miljön för att möjliggöra ett effekt

https://www.it.lu.se/om-sektionen-it/it-inom-lu/forvaltningen - 2025-07-09

Särskilda verksamheter

 Universitetets särskilda verksamheterSektionen IT levererar IT-tjänster till flera av delarna inom universitetets särskilda verksamhet. Lösningarna skiljer sig åt mellan de olika verksamheterna, men bas-ITn ser likartad ut som på andra delar av universitetet.    Kontakt LU Servicedesk Tel. 046-222 90 00Servicedesk [at] lu [dot] seÖppettider måndag-fredag, kl 8-17

https://www.it.lu.se/om-sektionen-it/it-inom-lu/sarskilda-verksamheter - 2025-07-09

Om Sektionen IT

Välkommen till Sektionen IT!IT vid Lunds universitet är decentraliserat, precis som universitetet i övrigt. Sektionen IT är en del av en samverkande IT-organisation som vi själva kallar ”IT vid LU”. Den består av IT-medarbetare vid fakulteter, institutioner och Sektionen IT, som tillsammans försöker tillhandahålla ett stöd med en kvalité som gör att universitetets utbildning och forskning har föru

https://www.it.lu.se/om-sektionen-it - 2025-07-09

IT-policies

Den övergripande IT-verksamheten vid Lunds universitet regleras av ett antal policies. Dessa policies utarbetas på uppdrag av Lunds universitets IT-strateg och fastställs av universitetsledningen.För bekvämlighets skull listas här länkar till dessa policies:IT-säkerhet (Extern länk, öppnas i ny flik)Data och telekommunikation (Pdf-fil, öppnas i ny flik)       Kontakt LU Servicedesk Tel. 046-222 90

https://www.it.lu.se/om-sektionen-it/it-inom-lu/it-policies - 2025-07-09

Värdegrund

Sektionen ITs värdegrund skall genomsyra allt arbete och alla kontakter med Sektionen IT. Värdegrunden har utarbetats gemensamt av alla Sektionen ITs medarbetare under 2013 och vi arbetar aktivt för att säkerställa att vi tillämpar den i alla relationer med kunder, leverantörer och mellan medarbetare. Värdegrunden består kortfattat av nedanstående tre områden:EngagemangVi sätter oss in i kundens/a

https://www.it.lu.se/om-sektionen-it/vardegrund - 2025-07-09

Bildskärmar

Priserna gäller från 2024-04 med reservation för ändring av våra inköpspriser.Detta kan påverka månadskostnaderna vid nyteckning av abonnemang.Utöver nedan modeller, har Sektionen IT även möjlighet att på begäran erbjuda samtliga modeller som ryms inom avtalet från tillverkarna Dell och Apple. Normal leveranstid på en sådan beställning från leverantör är ca 3v. 27" Dell Professional P2725DEAbonnem

https://www.it.lu.se/tjanster/ega/bildskarmar - 2025-07-09

Tillgänglighet för www.ldc.lu.se

Webbgruppen vid Sektionen IT står bakom den här webbplatsen. Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda webbplatsen. Det här dokumentet beskriver hur www.it.lu.se uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, eventuella kända tillgänglighetsproblem och hur du kan rapportera brister till oss så att vi kan åtgärda dem.Hur tillgänglig är webbplatsen?Vi är medvetna om att d

https://www.it.lu.se/tillganglighet-wwwldcluse - 2025-07-09

Historik

Den 1 Januari 2024 bytte vi namn från LDC (Lunds Datacentral) till Sektionen IT.LDCs historia går tillbaka till en av de första datorerna i Sverige, SMIL (SifferMaskinen I Lund). Denna utgjorde en bas när LDC (då Lunds datacentral för forskning och högre utbildning) inrättades den 1 juli 1965 efter beslut av riksdagen. Samtidigt bildades fyra andra universitetsdatacentraler i Sverige. Alla dessa t

https://www.it.lu.se/om-sektionen-it/historik - 2025-07-09

Tjänster

Sektionen IT har ett brett utbud av IT-tjänster väl anpassade till Lunds universitets behov.Vår målsättning är att vara en komplett och kostnadseffektiv IT-leverantör för hela universitetet, från support och programvara på den enskilda datorarbetsplatsen till driften av stora system, stamnätet och servrar i vår datorhall. Kontakt LU Servicedesk Tel. 046-222 90 00Servicedesk [at] lu [dot] seÖppetti

https://www.it.lu.se/tjanster - 2025-07-09

Om något händer

Det är viktigt att man känner trygghet på sin arbetsplats. På den här sidan har vi samlat information om hur du kan agera i olika situationer, vilken hjälp du kan få och vart du kan vända dig för att rapportera en incident.  NÖDSITUATION ELLER AKUT FARA: Ring 112 (Kom ihåg att slå nollan på en bordstelefon)Tips: Ladda ner app från SOS Alarm här När du ringer 112 från appen blir det lättare för hjä

https://www.it.lu.se/om-nagot-hander-0 - 2025-07-09

Applikationsdrift

Applikationsförvaltning och drift Applikationsdrift hos Sektionen IT innebär drift av enstaka eller en portfölj av era applikationer. Ansvaret innebär att upprätthålla tillgänglighet med hjälp av ett antal överenskomna driftåtgärder för underhåll och incidenthantering. Applikationsdriften görs på servrar i LU-gemensamma datorhallar och målsättningen är att uppfylla verksamhetens behov för kapacite

https://www.it.lu.se/tjanster/applikationsdrift - 2025-07-09

Supportcenter

Välkommen till Supportcenter vid Lunds universitet.  Detta är vägen till svaret på din fråga, din beställning eller din anmälan. Om något händer:Här hittar du information vid nödsituation eller akut fara.Hittar du inte det du söker?Hittar du inte rätt länk nedan - Kontakta Supportcenter direkt via:supportcenter [at] lu [dot] se (supportcenter[at]lu[dot]se) eller ring 046 - 222 20 00. Driftinformat

https://www.it.lu.se/supportcenter - 2025-07-09

EGA

Vad kan EGA erbjuda dig?EGA är en IT-arbetsplats som du inte märker så mycket av i ditt dagliga arbete – den bara finns där, och den fungerar. Vi tar hand om allt det tekniska, du kan ägna dig åt ditt arbete. Vi erbjuder de program och funktioner du behöver. De vanligaste programmen finns alltid med i grundinstallationen, behöver du något annat ordnar vi det. Vi har ägnat speciell uppmärksamhet åt

https://www.it.lu.se/tjanster/ega - 2025-07-09