Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "*" gav 541519 sökträffar

Information om borrning vid altajme

Information om bergborrning vid Altajme, Buttle Denna borrning utförs som ett samarbete mellan University of Iowa, USA, och Lunds universitet. Projektet utförs med hjälp av borrmaskinen ’Riksriggen’ som är en nationell infrastruktur finansierad av Vetenskapsrådet och som förvaltas och administreras genom Lunds tekniska högskola. Borrningen planeras pågå från den 10 augusti och drygt två veckor fra

https://www.geologi.lu.se/sites/geologi.lu.se/files/information_om_borrning_vid_altajme.pdf - 2025-10-06

Instructions project report

Instructions_project_report Department of Biology Lund University INSTRUCTION FOR PROJECT REPORTS Why write a project report? To write a project report is an opportunity to practice how to document an experiment/field study, to communicate your results, and to write scientifically. Writing skills are necessary to convey information and knowledge, and are required by future employers both within an

https://www.geologi.lu.se/sites/geologi.lu.se/files/instructions_project_report.pdf - 2025-10-06

Internationella mojligheter webb 0

Internationella möjligheter för studenter vid naturvetenskapliga fakulteten 2 InternatIonella möjlIgheter för studenter vId naturvetenskaplIga fakulteten 3InternatIonella möjlIgheter för studenter vId naturvetenskaplIga fakulteten Ta chansen – skaffa dig internationell erfarenhet! Världen är inte statisk, den förändras ständigt och på många olika sätt. På senare år har det skett en stark internati

https://www.geologi.lu.se/sites/geologi.lu.se/files/internationella_mojligheter_webb_0.pdf - 2025-10-06

Jamst info pamphlet english 2015

Info_pamphlet_English_2015.ppt     Do  you  want  to  know  more  about  equal  opportuni3es?        Below  you  will  find  a  list  of  web  pages  where  you  can  find  more  informa3on   regarding  equal  opportunity  issues.  This  includes  informa3on  concerning  the   equal  opportunity  work  at  Lund  University  and  related  policy  documents,   plans  of  ac3on  and  ac3on  programs,

https://www.geologi.lu.se/sites/geologi.lu.se/files/jamst_info_pamphlet_english_2015.pdf - 2025-10-06

Jamstalldhetsplan 2015-2016 geologi ac

Jämställdhetsplan_2015-2016_geologi Jämställdhets- och likabehandlingsplan för Geologiska institutionen avseende perioden oktober 2015 till december 2016 fastställd vid styrelsemöte 2015-10-08 Diskrimineringslag (2008:567) Lagens ändamål Kap 1, 1 § Denna lag har till ändamål att motverka diskriminering och på andra sätt främja lika rättigheter och möjligheter oavsett kön, könsöverskridande identit

https://www.geologi.lu.se/sites/geologi.lu.se/files/jamstalldhetsplan_2015-2016_geologi_ac.pdf - 2025-10-06

Jolk enkatsvar geo 09

SVAR JÄMSTÄLLDHETSENKÄT 2009, GEOLOGISKA INSTITUTIONEN Svarsfrekvens: 53 st anställda - 20 kvinnor och 33 män ALLA SVAR I PROCENT 1. Den praktiska/organisatoriska arbetsmiljön 1a. Har du ett stressigt arbete? Ja Delvis Nej ALLA 09 Q 40 55 5 ALLA 09 M 42 52 6 1b. Kan du påverka din arbetssituation? Ja Delvis Nej ALLA 09 Q 35 60 5 ALLA 09 M 39 61 0 1c. Kan du påverka dina arbetstider? Ja Delvis Nej

https://www.geologi.lu.se/sites/geologi.lu.se/files/jolk_enkatsvar_geo_09.pdf - 2025-10-06

Jolk enkatsvar redovisning enes 09 0

(enk\344tsvar redovisning ENES.xlsx) SVAR JÄMSTÄLLDHETSENKÄT ENES 2009 36 st anställda - 12 kvinnor och 24 män - har svarat på enkäten ALLA SVAR I PROCENT 1. Den praktiska/organisatoriska arbetsmiljön Ja Delvis Nej (Ej svarat) tot ENES 09 Q 67 33 0 0 100 ENES 09 M 46 54 0 0 100 1a. Har du ett stessigt arbete? 0 20 40 60 80 100 Ja Delvis Nej (Ej svarat) Q ENES M ENES 0 20 40 60 80 100 Ja Delvis Nej

https://www.geologi.lu.se/sites/geologi.lu.se/files/jolk_enkatsvar_redovisning_enes_09_0.pdf - 2025-10-06

Jolk enkatsvar redovisning jamforelse 07 och 09 ac

JÄMSTÄLLDHETSENKÄT JÄMFÖRELSE 2007 OCH 2009, GEOLOGISKA INSTITUTIONEN SVAR JÄMSTÄLLDHETSENKÄT JÄMFÖRELSE 2007 OCH 2009, GEOLOGISKA INSTITUTIONEN 2009 och 2007 Svarsfrekvens: 53 (60 ) st anställda - 20 (23 ) kvinnor och 33 (37 ) män Kursivt är frågor eller frågealternativ från 2007 ALLA SVAR I PROCENT 1. Den praktiska/organisatoriska arbetsmiljön 1a. Har du ett stressigt arbete? Ja Delvis Nej Ej sv

https://www.geologi.lu.se/sites/geologi.lu.se/files/jolk_enkatsvar_redovisning_jamforelse_07_och_09_ac.pdf - 2025-10-06

Jolk enkatsvar redovisning jamforelse geo och enes ac

(enk\344tsvar redovisning j\344mf\366relse GEO och ENES - ny.xls) SVAR JÄMSTÄLLDHETSENKÄT JÄMFÖRELSE MELLAN ENES/GEO 2009 36/53 st anställda från ENES/GEO (varav 12/20 kvinnor och 24/33 män) har svarat på enkäten ALLA SVAR I PROCENT 1. Den praktiska/organisatoriska arbetsmiljön Ja Delvis Nej (Ej svarat) tot ENES 09 Q 67 33 0 0 100 100ENES 09 M 46 54 0 0 100GEO 09 Q 40 55 5 0 100GEO 09 M 42 52 6 0

https://www.geologi.lu.se/sites/geologi.lu.se/files/jolk_enkatsvar_redovisning_jamforelse_geo_och_enes_ac.pdf - 2025-10-06

Jolk jamstalldhetsplan

Jämställdhetsplan2012 o 2013geol 1 Jämställdhets- och likabehandlingsplan för Geologiska institutionen avseende perioden mars 2012 till december 2013 fastställd vid styrelsemöte 2013-04-25 Diskrimineringslag (2008:567) Lagens ändamål Kap 1, 1 § Denna lag har till ändamål att motverka diskriminering och på andra sätt främja lika rättigheter och möjligheter oavsett kön, könsöverskridande identitet e

https://www.geologi.lu.se/sites/geologi.lu.se/files/jolk_jamstalldhetsplan.pdf - 2025-10-06

Jolk jamstenkat2007

enkätsvar redovisning.xls RESULTATET AV JÄMSTÄLLDHETSENKÄTEN 2007, GEOLOGISKA INSTITUTIONEN 60 st anställda - 23 kvinnor och 37 män 88% av all personal har svarat fördelat på: 83 % av institutionens 23 kvinnor har svarat 14 st doktorander - 7 kvinnor och 7 män 89 % av institutionens 37 män har svarat 32 st lärare/forskare - 9 kvinnor och 23 män vi har valt att inte redovisa hur många i varje grupp

https://www.geologi.lu.se/sites/geologi.lu.se/files/jolk_jamstenkat2007.pdf - 2025-10-06

Kursutvardering geob25 ht2019 signerad

Microsoft Word - Kursutvärdering GEOB25 HT2019.docx Kursutvärdering för GEOB25 HT-2 2019 GEOB25: Geologi i samhället gavs för tredje gången HT-2 2019. Kursutvärderingen besvarades av 16 av de 24 studenter som fullgjorde kursen. Överlag fick kursen ett högt betyg, 4,3 på en skala från 1-5 (där 5 är ”mycket bra”). Kursen uppskattas framförallt för att den ger en konkret samhällsanknytning till inneh

https://www.geologi.lu.se/sites/geologi.lu.se/files/kursutvardering_geob25_ht2019_signerad.pdf - 2025-10-06

Lab policy geology ac

Lab policy for the Department of Geology June 2014 Lab policy for the Department of Geology As a general rule for all laboratories at the Department of Geology  A lab should at all times be kept tidy and in order.  There should be no food or drink in a lab.  Wear a lab coat when in a lab. Additional clothing/protective gear may be required for some labs. The lab coat should not be worn outside

https://www.geologi.lu.se/sites/geologi.lu.se/files/lab_policy_geology_ac.pdf - 2025-10-06

Larardag geologi 26 mars

Geologi spänner över många olika ämnesområden och behandlar bland annat klimat, vulkaner, dinosaurier, grundvatten och hållbar utveckling. Detta gör ämnet utmärkt att använda i det tematiska och ämnesöver- gripande arbetet för att se samband och skapa en röd tråd genom de olika undervisningsämnena. Utgångspunkt för lärardagen Lärardagen i geologi utgår ifrån materialet ”Geologi i läroplanen”. Mate

https://www.geologi.lu.se/sites/geologi.lu.se/files/larardag_geologi_26_mars.pdf - 2025-10-06

Miljohandbok

Generella rutiner / regler för laborativ verksamhet inom BMC MILJÖHANDBOK för GEOCENTRUM I LUND Generella råd / rutiner / regler och information för verksamheten inom Geologiska institutionen , GeoCentrum Augusti 2006 www.geol.lu.se/ http://www.geol.lu.se/ INNEHÅLL I Inledning II Byggnad och lokaler III Speciella lokaler IV Elsystem och belysning V Tele/data VI Larm VII Inneklimat och ventilation

https://www.geologi.lu.se/sites/geologi.lu.se/files/miljohandbok.pdf - 2025-10-06

Naturvetarforbundets geosektion arsmote 2015

Måndagen den 20/4 är det dags för Geosektionens årsmöte. Vi startar kl 15.00 i Hörsalen, SGU, Villavägen 18, Uppsala, med ett föredrag av Hemin Koyi, professor i geodynamik och tektonik vid Uppsala universitet. Kl 16.00 startar själva årsmötet då Geosektionen bjuder kaffe och kaka. Hjärtligt välkommen alla Geosektionsmedlemmar! För att ha ett hum om fikabeställningen ber jag dig anmäla dig senast

https://www.geologi.lu.se/sites/geologi.lu.se/files/naturvetarforbundets_geosektion_arsmote_2015.pdf - 2025-10-06

Obligatoriska moment

Obligatoriska moment På studenters begäran har Geologiska institutionen förtydligat vår policy för obligatoriska moment. Policyn har sin grund i studenternas rättighetslista som säger följande: ”Universitetet har skyldighet att se till att ersättning eller alternativ tidpunkt för obligatoriskt moment erbjuds student som utan egen förskyllan, t ex olycksfall, plötslig sjukdom eller liknande händels

https://www.geologi.lu.se/sites/geologi.lu.se/files/obligatoriska_moment.pdf - 2025-10-06

Oppet hus geologi lunds universitet 18 juni 2017

Annons öppethus 18juni2017 Är du intresserad av att studera geologi höstterminen 2017? Vi kommer att hålla öppet hus för dig som är intresserade av geologiprogrammet vid Lunds universitet. Du har möjlighet att träffa studievägledare, lärare och studenter. Vi kommer att visa runt i våra undervisnings- och forskningslokaler och informera om kurser och framtidsutsikter. Vi bjuder också på fika! Både

https://www.geologi.lu.se/sites/geologi.lu.se/files/oppet_hus_geologi_lunds_universitet_18_juni_2017.pdf - 2025-10-06

Payex lathund student

https://zero.comaround.com/sv-se/content/475107/?ctxt=related#/ 1 av 5 2015-08-12 10:49 Lathund för koppling till PayEx innan användning av Uniflow-skrivare på HT, LTH, J eller N-fakulteterna OBS! För att kunna ansluta ti ll PayEx måste man vara ansluten t i ll LU's nätverk, antingen fysiskt eller via VPN. För att kunna skriva ut och kopiera så behöver du koppla ditt PayEx‐konto mot Lunds universi

https://www.geologi.lu.se/sites/geologi.lu.se/files/payex_lathund_student.pdf - 2025-10-06