Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "*" gav 541443 sökträffar

Särskild inkomstskatt för utomlands bosatta (SINK)

Vid Socialhögskolan Alla utomlands bosatta som arbetar på Socialhögskolan måste ansöka om Särskild inkomstskatt för utomlands bosatta (SINK) För att underlätta arbetet brukar personalsamordnaren fylla i ansökan om särskild inkomstskatt för våra gästers räkning och skicka den till Skatteverket. Personalsamordnaren behöver få in följande uppgifter om utomlands bosatta: Namn Adress (hem) Personnummer

https://www.soch.lu.se/internt/administration/ekonomi/sarskild-inkomstskatt-utomlands-bosatta-sink - 2025-09-29

Handledarkollegiet

Vid Socialhögskolan Sammanträdestider Handledarkollegiet Uppdrag Samordnar arbetet inom forskarutbildningen såsom kurser, seminarier och handledning av doktorander. Diskuterar former för doktorandkurser, examinationer och kvalitetsfrågor inom forskarutbildningen samt handledningsfrågor och doktorandernas forskningssituation. Lämnar förslag till prefekten om antagning av nya doktorander och tillsä

https://www.soch.lu.se/internt/forskning/forskarutbildning/handledarkollegiet - 2025-09-29

Lucat

Lucat är universitetets person- och adresskatalog som lagrar information om individer och organisation. Informationen om individer och organisationer presenteras på olika webbplatser. Informationen används även av andra IT-tjänster och system. Via Lucat styrs även behörigheter till olika IT-tjänster och system som du behöver ha tillgång till.Användarnamn och lösenordNär du har blivit registrerad i

https://www.soch.lu.se/internt/administration/anstallning/lucat - 2025-09-29

Anmälan picknicklunch

Onsdag den 17 augusti har vi personaldag kl 12:00-14:00 med picknicklunch. Här anmäler du om du vill ha en lunchmacka på picknicken. Om du föredrar att ta med egen picknick går det bra, då behöver du inte anmäla dig. Bara kom! Välkommen! Wednesday the 17th of August 12:00-14:00 we are planning for a staff day with a picnic lunch. This is where you register if you want a lunch sandwich at the picni

https://www.soch.lu.se/internt/formular/anmalan-picknicklunch - 2025-09-29

Ekonomi

Vid Socialhögskolan Här hittar du nyttig information som rör fakturor, inköp, representation, resekostnader och så vidare. På medarbetarwebben hittar du det mesta du behöver i ditt arbete under fliken Stöd och verktyg.Stöd och verktyg på medarbetarwebben.Här är genvägar till information längre ner på sidan som Socialhögskolans ekonom sammanställt:FakturahanteringBetalning av etikprövningInköpInköp

https://www.soch.lu.se/internt/administration/ekonomi - 2025-09-29

Ta emot internationella gäster

Vid Socialhögskolan Här hittar du riktlinjer och checklista för att bjuda in och ta emot internationella gäster, för att underlätta planering av besöken på bästa sätt. Om du som medarbetare vill bjuda in en gäst att vistas hos oss en längre tid, eller om du får en förfrågan från någon som vill vistas på Socialhögskolan, ta kontakt med prefekt katarina [dot] jacobsson [at] soch [dot] lu [dot] se (K

https://www.soch.lu.se/internt/internationella-samarbeten/ta-emot-internationella-gaster - 2025-09-29

Tillgänglighetsanpassning i Canvas

Du som är lärare vid Socialhögskolan ansvarar för att innehållet du delar till dina studenter i Canvas är tillgängligt. Lunds universitet strävar efter att vara ett tillgängligt universitet för alla, oavsett funktionsvariation. I nuläget omfattas inte Canvas av DOS-lagen, men på sikt kommer den att göra det. SUHF:s rekommendation lyder: "Lärosätena bör påbörja arbetet med att göra innehållet i lär

https://www.soch.lu.se/internt/undervisning/digitala-verktyg/tillganglighetsanpassning-i-canvas - 2025-09-29

Anmälan Excel-workshop

NYTT DATUM! Har du behov av att lära dig att använda Excel eller är det någon särskild funktion i Excel som du behöver lära dig? Då är det här workshopen för dig! Workshopen den 13 april flyttas fram, nytt datum är den 11 maj. Om du anmält dig till den 13 april, så anmäl dig igen! Det blir en inledande föreläsning om funktionerna nedan, sedan övningar på dessa med individuell hjälp. Därefter blir

https://www.soch.lu.se/internt/formular/anmalan-excel-workshop - 2025-09-29

SWEAH Impact workshop 2

15 oktober 2025 09:00 till 10:00 | Workshop Workshop för SWEAH:s doktorander. Deltagarna får lära sig och öva på att systematiskt använda checklista för självvärdering för integrerad kunskapsöverföring.Registrera dig genom att skicka ett e-postmeddelande till forskningsadministratör stina [dot] elfverson [at] med [dot] lu [dot] se (Stina Elfverson), senast den 8 oktober 2025.Läs mer på vår engelsk

https://sweah.lu.se/evenemang/sweah-impact-workshop-2 - 2025-09-29

Kontakt

Susanne IwarssonProfessor, koordinator+46 46 222 19 40susanne [dot] iwarsson [at] med [dot] lu [dot] seSteven SchmidtDocent, studiekoordinator+46 46 222 19 83steven [dot] schmidt [at] med [dot] lu [dot] se (steven[dot]schmidt[at]med[dot]lu[dot]se)Stina Elfverson Forskningsadministratör+46 46 222 19 42stina [dot] elfverson [at] med [dot] lu [dot] se (stina[dot]elfverson[at]med[dot]lu[dot]se)Lill Er

https://sweah.lu.se/kontakt - 2025-09-29

Forskarrådet

Forskarrådet är ett rådgivande organ vars huvudsakliga uppgift är att bistå institutionens forskare med råd i samband med ansökningar till externa finansiärer.  Till detta ändamål sprider forskarrådet fortlöpande information om finansieringsmöjligheter, samt läser och kommenterar utkast till ansökningar. Forskarrådet har även till uppgift att rapportera om institutionens forskning till fakultetens

https://www.svet.lu.se/internt/forska-utbilda-och-samverka/forskning/forskarradet - 2025-09-29

Projektekonomi

Institutionen varit väldigt framgångsrik vad gäller externa forskningsanslag de senaste åren. Just nu har vi cirka 60 aktiva projekt igång på institutionen. För att både kunna arbeta effektivt med projektadministrationen och för att kunna ge bättre service så har nu projekten delats upp mellan institutionens två ekonomer. Ni som är listade nedan kan med fördel vända er till Sofie Lindmark med fråg

https://www.svet.lu.se/internt/stod-och-verktyg/ekonomi-och-projektadministration/projektekonomi - 2025-09-29

Fakturor och beställa

I systemet Lupin/Proceedo (Lund University Purchase and INvoice management system), som är Lunds universitets verktyg för att hantera inköp och leverantörsfakturor kvitterar du dina fakturor, samt gör inköp och leveranskvitterar de varor som du har beställt. På denna sida hittar du mer information om detta samt länkar till merinformation på Medarbetarwebben. FakturahanteringAlla fakturor hanteras

https://www.svet.lu.se/internt/stod-och-verktyg/fakturor-och-bestalla - 2025-09-29

Resa, utlägg och representation

På denna sida hittar du information om hur du gör när du ska göra en resa i tjänsten, hur du gör en rese- eller utläggsräkning samt vad du bör tänka på vid representation. Beställa resaNär du ska resa i tjänsten eller boka resa till en gäst som ska besöka oss så är det hos den upphandlade resebyrån som du behöver boka resan hos. Resan kommer då att komma på en faktura som du godkänner i Lupin/Proc

https://www.svet.lu.se/internt/stod-och-verktyg/resa-utlagg-och-representation - 2025-09-29

Om något händer

Information för dig som vistas på institutionen Ring alltid 112 i nödsituationGlöm inte att slå nolla före när du ringer från en intern telefon (0-112).Universitetets larmtelefon 20 700Om du behöver komma i kontakt med väktare eller universitetets beredskapsperson ring +46 46 222 07 00.Rapportera händelserRapportera alla händelser. Ingen händelse är för liten att rapportera! Det kan exempelvis rör

https://www.svet.lu.se/internt/stod-och-verktyg/om-nagot-hander - 2025-09-29

Efter disputationen

På denna sida finns information om vad du bör tänka på efter disputationen och vilket stöd som finns att få. Administrativ supportNär du har disputerat och din doktorandanställning tagit slut, kontakta Helen Fogelin angående utrustning som ska lämnas tillbaka (dator, LU-kort, med mera).E-post: Helen [dot] Fogelin [at] svet [dot] lu [dot] seKom ihåg att ansöka om examensbevis!Länk till sida där du

https://www.svet.lu.se/internt/forska-utbilda-och-samverka/forskarutbildning/efter-disputationen - 2025-09-29

Beslut om kurslitteratur

När du vill göra en ändring i en litteraturlista finns det vissa riktlinjer du behöver följa. På denna sida finns det instruktioner, ett exempel på hur ett ändringsförslag kan se ut samt Samhällsvetenskapliga fakultetens biblioteks checklista inför val av kurslitteratur. Instruktioner angående kurslitteraturKurslitteraturen utgör en central del av innehållet i den utbildning Statsvetenskapliga ins

https://www.svet.lu.se/internt/forska-utbilda-och-samverka/utbilda/beslut-om-kurslitteratur - 2025-09-29

Ersättningsregler för doktorander

På den här sidan har vi samlat information om Ersättningsregler för doktorander; Undervisning, handledning och examination; Högskolepedagogisk utbildning; Särskilda uppdrag vid institutionen; Särskilda uppdrag inom Samhällsvetenskapliga fakulteten samt Övriga förtroendeuppdrag. Doktorander kan delta i institutions-, fakultets- och/eller universitetsgemensamt arbete (normalt undervisning, administr

https://www.svet.lu.se/internt/anstallning/anstallningsvillkor-doktorander/ersattningsregler-doktorander - 2025-09-29