Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "*" gav 533156 sökträffar

Mall Utrymningsorganisation Exempel På Utrymningskort

MALL - UTRYMNINGSKORT / EVACUATION CARD plan 3 plan 2 plan 1 plan 0 Hus P – plan 0 (källare) Vid larm In case of fire alarm 1. Ta på västen 0:1 Put the reflective vest on 2. Ta med detta kort Bring this evacuation card 3. Utrym området Evacuate the area 4. Gå till återsamlingsplatsen Go to the assembly point Eden Hus P Ga Kirurgen Hus G Återsamlingsplats: Gräsmattan söder om hus P Assembly point:

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/2022-08/Mall_Utrymningsorganisation%20exempel%20p%C3%A5%20utrymningskort.docx - 2025-07-31

Vägledning Introduktion Av Nyanställda

Lägg till titel Brandskyddssamordnare, Postadress Box 117, 221 00 Lund Besöksadress Sandgatan 5 Telefon 046-222 30 87, 046-222 00 00 E-post tobias.ullmark@bygg.lu.se Webbadress lu.se LU Byggnad VÄGLEDNING Sida 1 av 2 2 Sida 3 av 2 Datum 2022-07-06 Vägledning för introduktion av nyanställda Detta dokument är framtaget som en vägledning för verksamheter i arbetet med att ge nyanställda information o

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/2022-08/V%C3%A4gledning_Introduktion%20av%20nyanst%C3%A4llda.docx - 2025-07-31

Adato 3.4.4 Användarmanual

Adato användarmanual Sida 0. Miljödata AB Ronnebygatan 46 0455 – 33 35 30 Datum: 2020-05-19 BG: 5504-4325 Org. nr: 556324-4036 371 33 Karlskrona miljodata.se Författare: Tova Westin PG: 17141-3 Adato användarmanual Version 3.4.4 Senast uppdaterad: 2022-09-14 Adato användarmanual Sida 1. Miljödata AB Ronnebygatan 46 0455 – 33 35 30 Datum: 2020-05-19 BG: 5504-4325 Org. nr: 556324-4036 371 33 Karlskr

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/2022-10/Adato%203.4.4%20anv%C3%A4ndarmanual.pdf - 2025-07-31

Anställningsbeslut Korta Och Tillfälliga Anställningar 221011

Anställningsbeslut Dnr: ________________________________ och Lunds universitet har ingått en överenskommelse om villkor vid korta och tillfälliga anställningar (dnr:__________________________ ) _____________________________________________ har blivit tillfrågad och tackat ja till följande anställningstillfällen. Myndigheten fattar därför nedanstående beslut om anställning. Beslutsdatum (ÅÅÅÅ-MM-DD

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/2022-10/Anst%C3%A4llningsbeslut%20korta%20och%20tillf%C3%A4lliga%20anst%C3%A4llningar%20221011.pdf - 2025-07-31

Blankett Inrätta Stipendium 2022

Inrättande av stipendium Institution och ev avdelning/motsvarande: Fakultet/motsvarande: Ansökan Datum: Handläggare Kontaktuppgifter: Typ av stipendium: Redogörelse av stipendiets syfte och ändamål (för postdoktor: inklusive särskilda skäl för inrättande av stipendiet): Förlängning av tidigare stipendium: Bidragsgivare Bidragsgivaren har godkänt att medlen används för stipendium: Ev kommentar: Dia

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/2022-10/Blankett%20Inr%C3%A4tta%20stipendium%202022.pdf - 2025-07-31

Blankett Tilldela Stipendium 2022

Tilldelning av stipendium Institution och ev avdelning/motsvarande: Fakultet/motsvarande: Datum: Handläggare Kontaktuppgifter: Typ av stipendium: Kommentar (ange ev kurs, typ, dyl): Stipendiat (namn): Personnummer/samordningsnummer/födelsedatum: E-postadress: Medborgarskap: Datum för PhD-examen (endast för postdoktorsstipendium): Stipendiaten har erhållit stipendium från Lunds universitet tidigare

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/2022-10/Blankett%20Tilldela%20stipendium%202022.pdf - 2025-07-31

Kravprofil Slutversion 221017

Lägg till titel Sida 1 av 8 2 Vid varje rekrytering behöver nedanstående uppgifter fyllas i av rekryterande chef. Ta gärna hjälp av din administratör/HR-stöd. Informationen ska sedan föras över till rekryteringssystemet och hela kravprofilen ska bifogas till ärendet. Sektionen HR Grundläggande rekryteringsinformation Innan ni börjar fylla i kravprofilen ska en behovsanalys göras, mall finns på HR-

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/2022-10/Kravprofil%20slutversion%20221017.docx - 2025-07-31

Information Om Utredning Av Kränkning

Lägg till titel Sektionen HR Postadress xxxx Besöksadress xxxx Telefon xxxx, 046-222 00 00 Fax xxxx E-post xxxx Webbadress xxxx INFORMATION Sida 1 av 2 2 Sida 3 av 2 Till dig som är del av en utredning av händelse som kan vara kränkande särbehandling, trakasserier eller sexuella trakasserier Innehåll Utredning av händelse som kan vara någon form av kränkning 2 Viktigt att känna till för dig som de

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/2022-11/Information%20om%20utredning%20av%20kr%C3%A4nkning.docx - 2025-07-31

Instruktion Prenumerera På Utbildningskalender HRW

Prenumerera på aktuella utbildningar för chefer/ledare och HR-funktioner via RSS-feed på HR-webben – få informationen direkt in din mejlinkorg i Outlook. På HR-webbens startsida start | HR-webben (lu.se) finns en utbildningskalender för chefer/ledare respektive HR-funktioner. Gör så här: 1. Högerklicka på mappen RSS-prenumerationer, i vänsterspalten i din Outlook-inkorg. 2. Välj Lägg till en ny RS

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/2022-11/Instruktion%20Prenumerera%20p%C3%A5%20utbildningskalender%20HRW.pdf - 2025-07-31

Mall Förhandlingsunderlag För STAVA

Sektionen HR Mall för 11 § MBL-förhandling avseende statlig visstidsanställning Förhandlingsunderlag avseende en statlig visstidsanställning Berörd verksamhet/ Kostnadsställe/institution el motsvarande Anställningens organisatoriska placering/ Kostnadsställe/institution el motsvarande Ansvarig arbetsgivarföreträdare/ Namn, befattning: Utöver vad som följer av bestämmelserna i lag (1982:80) om anst

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/2022-11/Mall%20F%C3%B6rhandlingsunderlag%20f%C3%B6r%20STAVA.pdf - 2025-07-31

Riktlinjer För BESTA 190812

Sektionen HR 1 (12) STYR Riktlinjer för BESTA-klassificering vid Lunds universitet Contents Inledning................................................................................................................................ 3 Stöd vid BESTA-klassificering ............................................................................................ 3 BESTA-systemets uppbyggnad ................

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/2022-12/Riktlinjer%20f%C3%B6r%20BESTA%20190812.pdf - 2025-07-31

Skyltning Biosäkerhet Tillgänglighetsanpassat

Skyltning – Smittrisker/Biologisk fara Sida 1 av 9 Skyltning – Biologisk fara/Smittrisker Diarienummer STYR 2022/1999 Datum 2022-12-02 LU Byggnad, Säkerhet och miljö Anikó Wendler Bio- och kemikaliesäkerhets- samordnare Skyltning – Smittrisker/Biologisk fara Innehåll Skyltning – Smittrisker/Biologisk fara ..................................................... 1 Introduktion ........................

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/2022-12/Skyltning%20Bios%C3%A4kerhet%20tillg%C3%A4nglighetsanpassat.pdf - 2025-07-31

Sociala Avgifter 2023

Brevmall Sektionen HR Avgifter fr.o.m. 1 januari 2023 Personer födda 1937 eller tidigare Personer födda 1938 – 1956 1) Personer födda 1957 – 1987 2) Personer födda 1988-- Arbetsgivaravgift 31,42 % 31,42 % (10,21 % för de födda 2005-2007 och 19,73% för de födda 2000-2004. 19,73% är tillfälliga regler som gäller t o m 31 mars 2023. Båda ålderskategorierna gäller lön upp till 25 000 kr/mån, 31,42% fö

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/2022-12/Sociala%20avgifter%202023.pdf - 2025-07-31

Guidelines-health-promotion-2019

Guidelines regarding health promotion at Lund University Page 1 of 2 Human Resources DECISION Reg. No. STYR 2019/1373 Date 2019-11-27 Guidelines regarding health promotion at Lund University Background Lund University encourages and provides opportunities for regular active participation in health promotion activities. The University’s aim is for this to lead to increased well-being at work, creat

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/2022-12/guidelines-health-promotion-2019.pdf - 2025-07-31

Information-tidsbegrändad-anställning-omställningsavtal

Information till arbetstagare med tidsbegränsad anställning Sida 1 av 3 Till dig vars tidsbegränsade anställning upphör Information till arbetstagare med tidsbegränsad anställning om Omställningsavtal gällande från och med den 1 januari 2015. Från och med den 1 januari 2015 gäller nya villkor och förmåner för dig vars tidsbegränsade anställning hos Lunds universitet löper ut. Avtalet identifierar

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/2022-12/information-tidsbegr%C3%A4ndad-anst%C3%A4llning-omst%C3%A4llningsavtal.pdf - 2025-07-31

Instructions-guidelines-health-promotion-2019

Instructions for the guidelines regarding health promotion Page 1 of 3 Human Resources Jenny Palmgren Marta Santander INSTRUCTIONS Date 2019-11-27 Instructions for the guidelines regarding health promotion Lund University encourages and provides opportunities for regular active participation in health promotion activities through health promotion reimbursement and the health promotion hour. The Un

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/2022-12/instructions-guidelines-health-promotion-2019.pdf - 2025-07-31

Mall-personalplan-for-larare

Personalplan Personalplan för lärare Endast gråmarkerade fält skall fyllas i! Datum Institution/Avdelning Namn Pnr Anställd som Anst omf % Anställd t o m Kalenderår Tjg omf % Årsarbetstid Klocktimmar % av års-arbetstid Klocktimmar % av års-arbetstid Klocktimmar % av års-arbetstid Genom-snitt % Utbildning 0 0% 0 0% 0 0% 0% Forskning/konstnärligt utvecklingsarbete 0 0% 0 0% 0 0% 0% Egen kompetensutv

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/2022-12/mall-personalplan-for-larare.xls - 2025-07-31

Pm-bisysslor-2019

PM om bisysslor vid Lunds universitet Sida 1 av 6 Sektionen HR PM Datum 2019-06-04 PM om bisysslor vid Lunds universitet Detta PM ska vara ett stöd för hantering och bedömning av bisysslor. Vad är en bisyssla? En bisyssla är i princip varje syssla som tillfälligt eller permanent utövas utanför anställningen vid universitetet. Det ställs inga krav på att den ska utföras i en viss omfattning eller a

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/2022-12/pm-bisysslor-2019.pdf - 2025-07-31

Pm-förtroendearbetstid-ta-2018

PM angående förtroendearbetstid för T/A-personal Sida 1 av 5 Sektionen Personal Viktoria Järnegren, personalkonsult Katarina Broman, arbetsrättsjurist PM FÖRTROENDEARBETSTID Diarienummer V 2018/1938 Datum 2018-10-30 PM angående förtroendearbetstid för T/A-personal Detta PM syftar till att klargöra förutsättningarna för att bevilja T/A- personal förtroendearbetstid och tydliggöra rutinen inför besl

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/2022-12/pm-f%C3%B6rtroendearbetstid-ta-2018.pdf - 2025-07-31

Rutiner-årlig-anmälan-bisysslor-lärare-chefer-2019

Rutiner för årlig anmälan av bisysslor för lärare samt chefer som omfattas av avtalet om lokal chefskrets Sida 1 av 3 Förvaltningschefen BESLUT Diarienummer STYR 2019/1646 Datum 2019-10-15 Rutiner för årlig anmälan av bisysslor för lärare samt chefer som omfattas av avtalet om lokal chefskrets Fastställda av förvaltningschefen 2019-10-15. Enligt Lunds universitets föreskrifter om bisysslor ska sam

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/2022-12/rutiner-%C3%A5rlig-anm%C3%A4lan-bisysslor-l%C3%A4rare-chefer-2019.pdf - 2025-07-31