Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "*" gav 532843 sökträffar

Litteratur Specialpedagogik VT24

Litteratur Specialpedagogik VT24 Sida 1 av 4 November 2023 Litteraturlista – MULM53 Specialpedagogik Bernmalm, Emil. (2022). Gemenskapens gränser: Stigmahantering och pluralistisk fostran i gymnasieskolan. Institutionen för utbildningsvetenskap, Humanistiska och teologiska fakulteterna, Lunds universitet. [9 sidor, se pdf i Canvas] Bernmalm, Emil., & Nästesjö, Jonatan. (2021). Mellan två utbildnin

https://www.mhm.lu.se/sites/mhm.lu.se/files/2023-11/Litteratur%20Specialpedagogik%20VT24.pdf - 2025-07-21

Litteratur Utvärdering VT24, KPU

Lägg till titel Sida 1 av 2 2 Sida 3 av 2 November 2023 Litteraturlista – KUME22 Utvärdering Almqvist, Jonas., Hamza, Karim., & Olin, Anette. (2017).  Undersöka och utveckla undervisning. Professionell utveckling för lärare.  (s. 173-189). Studentlitteratur. [16 sidor, se pdf i Canvas]. (Boken finns inläst på LEGIMUS för den som har tillgång till denna resurs) Blossing, Ulf., & Wennergren, Ann-Chr

https://www.mhm.lu.se/sites/mhm.lu.se/files/2023-11/Litteratur%20Utva%CC%88rdering%20VT24,%20KPU.docx - 2025-07-21

Mhm repertoarlista sang

REPERTOARLISTA | REPERTOIRE LIST Sång/Vocal Studies Namn | Name: Födelseår | Year of birth: • Du som söker till klassisk sång ska presentera en repertoarlista utefter de anvisningar som ges i provinformationen för din nivå, kandidat eller master. • Medtag denna repertoarlista till antagningsprovet i 3 exemplar. Medtag dessutom noter på repertoaren. • Om du planerar att sjunga repertoar som du anse

https://www.mhm.lu.se/sites/mhm.lu.se/files/2023-11/mhm_repertoarlista_sang.pdf - 2025-07-21

Litteratur BULSIG VT24 ny 0

Lägg till titel Sida 1 av 4 November 2023 Litteraturlista – MULE43 Barn och ungdomars lärande och samspel i grupp Almqvist, Jonas., Hamza, Karim., & Olin, Anette. (2017). Undersöka och utveckla undervisning. Professionell utveckling för lärare. (s.155- 171). Studentlitteratur. [16 sidor, se pdf i Canvas]. (Boken finns inläst på LEGIMUS för den som har tillgång till denna resurs) Aspelin, Jonas. (2

https://www.mhm.lu.se/sites/mhm.lu.se/files/2023-12/Litteratur%20BULSIG%20VT24_ny_0.pdf - 2025-07-21

Utbildningsbeskrivning Kulturskolepedagog 90hp

Utbildningsbeskrivning, Kulturskolepedagog Kulturskolepedagog, utbildningsbeskrivning Utbildningens namn: Kulturskolepedagog Kurspaket Antal Högskolepoäng: 90 Nivå: Grund Fastställd: 2018-11-28, reviderad 2023-12-13 Utbildningsbeskrivning Kulturskolepedagogutbildningen ges vid Lunds universitet, Musikhögskolan i Malmö och syftar till att komplettera tidigare ämneskunskaper inom konstnärliga ämnen

https://www.mhm.lu.se/sites/mhm.lu.se/files/2024-01/Utbildningsbeskrivning_Kulturskolepedagog_90hp.pdf - 2025-07-21

Arrkompjazz kandidat 2024

22 Utbildningsplan Musikerutbildning arrangering/komposition jazzinriktning, 180 hp – kandidat 1. IDENTIFIKATION Programmets namn och inriktning: musikerutbildning, arrange- ring/komposition jazzinriktning. Omfattning i högskolepoäng: 180. Nivå: Grundnivå (G). Programkod: KGMUS. Inriktning: ARKJ. 2. BESLUTSUPPGIFTER Utbildningsplanen är reviderad och beslutad av konstnärliga fakul- tetsstyrelsen 2

https://www.mhm.lu.se/sites/mhm.lu.se/files/2024-02/arrkompjazz_kandidat_2024.pdf - 2025-07-21

Arrkompklassisk kandidat 2024

24 Utbildningsplan Musikerutbildning arrangering/komposition klassisk inriktning, 180 hp – kandi- dat 1. IDENTIFIKATION Programmets namn och inriktning: musikerutbildning, arrange- ring/komposition klassisk inriktning. Omfattning i högskolepoäng: 180. Nivå: Grundnivå (G). Programkod: KGMUS. Inriktning: ARKK. 2. BESLUTSUPPGIFTER Utbildningsplanen är reviderad och beslutad av konstnärliga fakul- tet

https://www.mhm.lu.se/sites/mhm.lu.se/files/2024-02/arrkompklassisk_kandidat_2024.pdf - 2025-07-21

Kompositionkandidat 2024

26 Utbildningsplan Musikerutbildning komposition, 180 hp – kandidat 1. IDENTIFIKATION Programmets namn och inriktning: musikerutbildning, komposi- tion. Omfattning i högskolepoäng: 180. Nivå: Grundnivå (G). Programkod: KGMUS. Inriktning: KOMP. 2. BESLUTSUPPGIFTER Utbildningsplanen är reviderad och beslutad av konstnärliga fakul- tetsstyrelsen 2017-10-18. Den reviderade utbildningsplanen träder i k

https://www.mhm.lu.se/sites/mhm.lu.se/files/2024-02/kompositionkandidat_2024.pdf - 2025-07-21

Kompositionmaster 2024

46 1. IDENTIFIKATION Programmets namn och inriktning: musikerutbildning, komposi- tion. Omfattning i högskolepoäng: 120. Nivå: Avancerad nivå (A). Programkod: KAMUS: Inriktning: KOMP. 2. BESLUTSUPPGIFTER Utbildningsplanen är reviderad och beslutad av konstnärliga fakul- tetsstyrelsen den 18 oktober 2017. Den reviderade utbildningspla- nen träder i kraft HT-17. 3. PROGRAMBESKRIVNING Musikerutbildni

https://www.mhm.lu.se/sites/mhm.lu.se/files/2024-02/kompositionmaster_2024.pdf - 2025-07-21

Info antagning MUHG68 240319 v.3

Information om antagningsprocessen för Musikproducentutbildningen Information om antagningsprocessen för Musikproducentutbildningen Förutsättning för att gå vidare till urval är först och främst att man kan styrka sin grundläggande behörighet. Har du redan gått ut gymnasiet kan du gå in och kontrollera din behörighet på antagning.se under mina sidor och se att ditt betyg finns där, om inte skicka

https://www.mhm.lu.se/sites/mhm.lu.se/files/2024-03/Info_antagning_MUHG68_240319_v.3.pdf - 2025-07-21

Avräkning Ledamöters Tjänstgöringsskyldighet-BESLUT STYR2024-683

LUNDS UNIVERSITET MUSIK­ HÖGSKOLAN I MALMÖ BESLUT 2024-03-21 STYR 2024/683 Hans Hellsten Prefekt Riktlinjer för avräkning av ledamöters tjänstgöringsskyldighet Anställda lärare som är ordinarie ledamot i institutionsstyrelsen vid Musikhögskolan i Malmö och under den liggande organ ska få en nedsättning av tjänstgöringsskyldighet motsvarande faktisk sammanträdestid samt förberedelsetid motsvarande

https://www.mhm.lu.se/sites/mhm.lu.se/files/2024-04/Avra%CC%88kning%20ledamo%CC%88ters%20tja%CC%88nstgo%CC%88ringsskyldighet-BESLUT_STYR2024-683.pdf - 2025-07-21

Litteraturlista KUME31 Bedömning, Betygsättning Och Specialpedagogiska Perspektiv

Lägg till titel Sida 1 av 6 Beslutad i Utbildningsnämnden för ML 2024-06-12 Litteraturlista – KUME31, Bedömning, betygsättning och specialpedagogiska perspektiv, 10,5hp • Bedömning och betygssättning Carlgren, I., Forsberg, E., & Lindberg, V. (2009). Perspektiv på den svenska skolans kunskapsdiskussion. (s. 11–39). Stockholms universitetsförlag. https://www.diva- portal.org/smash/get/diva2:371489/

https://www.mhm.lu.se/sites/mhm.lu.se/files/2024-06/Litteraturlista%20KUME31%20Bed%C3%B6mning,%20betygs%C3%A4ttning%20och%20specialpedagogiska%20perspektiv.pdf - 2025-07-21

Ämneslärarutbildning översikt 240815

Ämneslärarutbildning i musik med inriktning mot gymnasieskolan, 300 hp Ämneslärarutbildning i musik med inriktning mot gymnasieskolan, 300 hp TERMIN 1 30 hp Instrumentalstudier och ensemble 1 MULE10 POÄNG TIMMAR Totalt 11,5 48 Huvudinstrument 3 9 Ensemble 2,5 20 Ackordinstrument 1,5 5 Sång och röstkännedom 1,5 4 PIK trummor/bas 1,5 10 Konsertprojekt 1,5 x Musikteori och musiken i samhället 1 MULE1

https://www.mhm.lu.se/sites/mhm.lu.se/files/2024-08/A%CC%88mnesla%CC%88rarutbildning_o%CC%88versikt_240815.pdf - 2025-07-21

Checklista För Mötesledning

Checklista för mötesledning SÅ HÄR HÅLLER DU ETT BRA MÖTE! | MUSIKHÖGSKOLAN I MALMÖ 1. SYFTE Klargör mötets syfte och mål i kallelsen. Upprepa även syftet när du inleder mötet. 2. AGENDA Säkerställ att rätt ärenden står på agendan och att denna delges mötesdeltagarna innan mötet. 3. BJUD IN RÄTT PERSONER Bjud in genom kalenderinvitation och delge även mötets syfte och agenda. 4. FÖRDELA ANSVAR Tyd

https://www.mhm.lu.se/sites/mhm.lu.se/files/2024-08/Checklista%20fo%CC%88r%20mo%CC%88tesledning.pdf - 2025-07-21

Kriterier För Bedömning L-prov 20245

Kriterier för bedömning av lokalt prov - Musikhögskolan 2025 Kriterier för bedömning av lokalt prov Musikhögskolan Malmö | 2025 _________________________________________________________________________ Ämneslärarutbildningen i musik Den sökandes prestation vid antagningsprovet bedöms av en jury som består av sakkunniga ledamöter. Juryn gör en samlad bedömning av den sökandes förmåga avsee

https://www.mhm.lu.se/sites/mhm.lu.se/files/2024-12/Kriterier%20fo%CC%88r%20bedo%CC%88mning%20L-prov%2020245.pdf - 2025-07-21

Litteraturlista MULE23 VT25 Lärande Och Ledarskap I Skolan

Litteratur Lärande och ledarskap MULE23, VT24 Sida 1 av 3 Beslutad i utbildningsnämnden för Musiklärarutbildningen 2024-11-06 Litteraturlista – MULE23 Lärande och ledarskap i skolan Bamford, Anne. (2017). The Role of Arts in a Changing Educational Landscape. The Arts in Education National Day 2017. Essay Commissioned by the Arts in Education Portal, 2017. Bunar, Nihad (2020). Utbildning och mångku

https://www.mhm.lu.se/sites/mhm.lu.se/files/2024-12/Litteraturlista%20MULE23%20VT25%20L%C3%A4rande%20och%20ledarskap%20i%20skolan.pdf - 2025-07-21

Litteraturlista MULE43 VT25 Barn Och Ungdomars Lärande Och Samspel I Grupp

Lägg till titel Sida 1 av 4 Beslutad i utbildningsnämnden för Musiklärarutbildningen 2024-11-06 Litteraturlista – MULE43 Barn och ungdomars lärande och samspel i grupp Almqvist, Jonas., Hamza, Karim., & Olin, Anette. (2017). Undersöka och utveckla undervisning. Professionell utveckling för lärare. (s.155- 171). Studentlitteratur. [16 sidor, se pdf i Canvas]. (Boken finns inläst på LEGIMUS för den

https://www.mhm.lu.se/sites/mhm.lu.se/files/2024-12/Litteraturlista%20MULE43%20VT25%20Barn%20och%20ungdomars%20l%C3%A4rande%20och%20samspel%20i%20grupp.pdf - 2025-07-21

Litteraturlista MULM53 VT25 Specialpedagogik

Litteratur Specialpedagogik VT24 Sida 1 av 4 Beslutad i utbildningsnämnden för Musiklärarutbildningen 2024-11-06 Litteraturlista – MULM53 Specialpedagogik Bernmalm, Emil. (2022). Gemenskapens gränser: Stigmahantering och pluralistisk fostran i gymnasieskolan. Institutionen för utbildningsvetenskap, Humanistiska och teologiska fakulteterna, Lunds universitet. [9 sidor, se pdf i Canvas] Bernmalm, Em

https://www.mhm.lu.se/sites/mhm.lu.se/files/2024-12/Litteraturlista%20MULM53%20VT25%20Specialpedagogik.pdf - 2025-07-21

Litteraturlista MULM53 VT25 Utvärdering

Litteratur Utvärdering MULM53, VT24 Sida 1 av 2 Beslutad i utbildningsnämnden för Musiklärarutbildningen 2024-11-06 Litteraturlista – MULM53 Utvärdering Almqvist, Jonas., Hamza, Karim., & Olin, Anette. (2017). Undersöka och utveckla undervisning. Professionell utveckling för lärare. (s. 173- 189). Studentlitteratur. [16 sidor, se pdf i Canvas]. (Boken finns inläst på LEGIMUS för den som har tillgå

https://www.mhm.lu.se/sites/mhm.lu.se/files/2024-12/Litteraturlista%20MULM53%20VT25%20Utv%C3%A4rdering%20.pdf - 2025-07-21

Litteraturlista MULM73 VT25 Att Utveckla Skolan

Lägg till titel Sida 1 av 1 Beslutad i utbildningsnämnden för Musiklärarutbildningen 2024-11-06 Litteraturlista – MULM73, Att utvecklas skolan, ideologi och handlingsutrymme, 10 hp Ingen obligatorisk kurslitteratur. Kurslitteratur och övrigt material planeras i samråd med studenterna. Varje studentgrupp skapar sin egen litteraturlista utifrån respektive projekts ideologiska utgångspunkter. Littera

https://www.mhm.lu.se/sites/mhm.lu.se/files/2024-12/Litteraturlista%20MULM73%20VT25%20Att%20utveckla%20skolan.pdf - 2025-07-21