Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "*" gav 532921 sökträffar

Se vi gar upp till jerusalem sanden

118 Se, vi gå upP till Jerusalem ) : 70-80 Text: Matt. 20:18'19 Musik: Uno Sandén (f. 1924) Se, vi gãL upp till Je ru - sa-lem"-- S Í *f och ) T B 4 r rr r r fe J -ter-na är allt ) skall full - bor - das som ge - nom pro J J J ) ge nom ) = 100 f skri ) - vet om Män - ni-sko so - nen. Ty han skall bli - va )J J )) f Och 1t ö-ver )J -läm- nad ät JJ hed-ning - ar - na Och bli va be JJb) J J ) O Copyr

https://www.mhm.lu.se/sites/mhm.lu.se/files/2021-02/se_vi_gar_upp_till_jerusalem_sanden.pdf - 2025-08-05

Henrik Frendin MUHB47

Henrik Frendin_viola master class prof. HENRIK FRENDIN viola - master class August 9-29 2021 - Online course Malmö Academy of Music/Lund University The course is free of charge for EU-citizens and will be held online by Zoom and video exchanges during 9-29 August, 2021 The course is aimed at violists who want to develop their playing in terms of technique, practice methodology and interpretation.

https://www.mhm.lu.se/sites/mhm.lu.se/files/2021-04/Henrik%20Frendin_MUHB47.pdf - 2025-08-05

Henrik Frendin viola Master Class

Henrik Frendin_viola master class prof. HENRIK FRENDIN viola - master class August 9-29 2021 - Online course Malmö Academy of Music/Lund University The course is free of charge for EU-citizens and will be held online by Zoom and video exchanges during 9-29 August, 2021 The course is aimed at violists who want to develop their playing in terms of technique, practice methodology and interpretation.

https://www.mhm.lu.se/sites/mhm.lu.se/files/2021-04/Henrik%20Frendin_viola%20master%20class.pdf - 2025-08-05

Klivet Poängplan 2105 ht2021

Kulturskolepedagog 90 Hp, Poängplan helfart Projekt: "En kulturskola för alla" 3Hp (KUSE15) v36-37, helfart "Kulturskolan som idé och praktik 1" 7,5 Hp (KUSE11) kulturskoledidaktik 3,5 Hp Rytmik 1 2 Hp Digitala verktyg 2 Hp Enligt schema v38- 42 + 45-2 Inkluderande och specialpedagogiska perspektiv i kulturskolan” 7,5 Hp (KUSE10) Torsdagar kl 9-12 v37-42 + 45-2 Distans ”Lärande och ledarskap i kul

https://www.mhm.lu.se/sites/mhm.lu.se/files/2021-05/Klivet%20poa%CC%88ngplan%202105_ht2021.pdf - 2025-08-05

Klivet Poängplan Ht2021 0603xlsx 0

Klivet poängplan för hemsidan ht2021xlsx Kulturskolepedagog 90 Hp, Poängplan helfart Projekt: "En kulturskola för alla" 3Hp (KUSE15) v35-36, helfart "Kulturskolan som idé och praktik 1" 7,5 Hp (KUSE11) kulturskoledidaktik 3,5 Hp Rytmik 1 2 Hp Digitala verktyg 2 Hp Enligt schema v37- 42 + 45-2 Inkluderande och specialpedagogiska perspektiv i kulturskolan” 7,5 Hp (KUSE10) Torsdagar kl 9-12 v37-42 +

https://www.mhm.lu.se/sites/mhm.lu.se/files/2021-06/Klivet%20poa%CC%88ngplan%20ht2021_0603xlsx_0.pdf - 2025-08-05

Litteraturlista Bedömning Och Betygssättning Ht 21

Litteraturlista Bedömning och betygssättning Artiklar och böcker Carlgren, Ingrid., Forsberg, Eva., & Lindberg, Viveca. (2009). Perspektiv på den svenska skolans kunskapsdiskussion. (s. 11–39). Stockholms universitetsförlag. https://www.diva- portal.org/smash/get/diva2:371489/FULLTEXT01.pdf [ca 28 s.] Green, Jenny. (2018). Återkoppling för lärande och utveckling av undervisningen. Skolverket. http

https://www.mhm.lu.se/sites/mhm.lu.se/files/2021-06/Litteraturlista%20Bedo%CC%88mning%20och%20betygssa%CC%88ttning%20ht%2021.pdf - 2025-08-05

Litteraturlista Forskning I Skolans Vardag Ht 21

Litteraturlista Forskning i skolans vardag ht 21 Artiklar och böcker Bryman, Alan. (2018). Samhällsvetenskapliga metoder. Liber. (3 upplagan). (Kpt 2, 5, 7, 10 och 17, se pdf i Canvas) Johansson, Thomas., & Sorbring, Emma. (2018). Barn- och ungdomsvetenskap. Grund- läggande perspektiv. Liber. (Läs valfritt kapitel, kopplat till ditt SA/Examensarbete, se pdf i Canvas) Löf, Camilla. (2015). Efter li

https://www.mhm.lu.se/sites/mhm.lu.se/files/2021-06/Litteraturlista%20Forskning%20i%20skolans%20vardag%20ht%2021.pdf - 2025-08-05

Litteraturlista Forskningens Kreativa Genvägar Ht 21

Litteraturlista Forskningens kreativa genvägar ht 21 Brinkkjaer, Ulf. & Høyen, Marianne. (2020). Vetenskapsteori för lärarstudenter. Studentlitteratur. Bryman, Alan. (2018). Samhällsvetenskapliga metoder. Liber. (Upplaga 3, kpt. 17-19, kap. 20-21, 24). Rienecker, Lotte., & Jørgensen, Peter Stray. (2018). Att skriva en bra uppsats. Liber. (Upplaga 4, kpt 2, 7). Widerberg, Karin. (2003). Vetenskapli

https://www.mhm.lu.se/sites/mhm.lu.se/files/2021-06/Litteraturlista%20Forskningens%20kreativa%20genva%CC%88gar%20ht%2021.pdf - 2025-08-05

Information Webbregistrering FK

Microsoft Word - Information webbregistrering vt21.docx Information webbregistrering Fristående kurser Musikhögskolan i Malmö Genom registrering bekräftar du att du fortfarande vill behålla din studieplats. Du måste vara registrerad på utbildningen för att kunna delta i undervisning och examination. Registrering är också en förutsättning för att få högskolepoäng samt studiemedel från CSN. Varje kv

https://www.mhm.lu.se/sites/mhm.lu.se/files/2022-01/Information%20webbregistrering%20FK.pdf - 2025-08-05

Lama23 Litteratur V22

Lägg till titel Sida 1 av 3 Januari 2022 Litteraturlista – LAMA23 Lärande och ledarskap i skolan (Gy) Bamford, Anne. (2017). The Role of Arts in a Changing Educational Landscape (Länkar till en externa sida.). The Arts in Education National Day 2017. Essay Commissioned by the Arts in Education Portal, 2017. Blossing, Ulf., & Wennergren, Ann-Christine. (2019). Kollegialt lärande. Resan mot framtide

https://www.mhm.lu.se/sites/mhm.lu.se/files/2022-01/Lama23%20Litteratur%20v22.pdf - 2025-08-05

Lamb43 Litteratur 2022 0

Lägg till titel Sida 1 av 3 Januari 2022 Litteraturlista – LAMB43 Barn och ungdomars lärande och samspel i grupp (Gy) Almqvist, Jonas., Hamza, Karim., & Olin, Anette. (2017). Undersöka och utveckla undervisning. Professionell utveckling för lärare. Studentlitteratur. (s.155-171, 16 sidor) (Finns som PDF. Boken finns inläst på LEGIMUS för den som har tillgång till denna resurs) Aspelin, Jonas. (201

https://www.mhm.lu.se/sites/mhm.lu.se/files/2022-01/Lamb43%20Litteratur%202022_0.pdf - 2025-08-05

Litteratur Bulsig LIML25-KUSE21 V22

Lägg till titel Sida 1 av 3 Januari 2022 Litteraturlista - LIML25 / KUSE21 Barn och ungdomars lärande och samspel i grupp Almqvist, Jonas., Hamza, Karim., & Olin, Anette. (2017). Undersöka och utveckla undervisning. Professionell utveckling för lärare. Studentlitteratur. (s.155-171, 16 sidor) (Finns som PDF. Boken finns inläst på LEGIMUS för den som har tillgång till denna resurs) Aspelin, Jonas.

https://www.mhm.lu.se/sites/mhm.lu.se/files/2022-01/Litteratur%20Bulsig%20LIML25-KUSE21%20v22.pdf - 2025-08-05

Litteratur Lamp58 Specialped V22

Lägg till titel Sida 1 av 2 Januari 2022 Litteraturlista – LAMP58 Specialpedagogik (Gy) Aspelin, Jonas. (2013). Relationell specialpedagogik - i teori och praktik. Kristianstad University Press. (s. 13-27, 27-45, 179-190) Bjørndal, Cato. R. P. (2018). Det värderande ögat: observation, utvärdering och utveckling i undervisning och handledning. Liber. (s. 6-67) Boo, S., Forslund Frykedal, K. & Thors

https://www.mhm.lu.se/sites/mhm.lu.se/files/2022-01/Litteratur%20Lamp58%20Specialped%20v22.pdf - 2025-08-05

Litteraturlista Lolis Kuse20 liml24 Vt22

Lägg till titel Sida 1 av 3 Januari 2022 Litteraturlista – Kuse20/Liml24 Lärande och ledarskap i (kultur)skolan Bamford, Anne. (2017). The Role of Arts in a Changing Educational Landscape (Länkar till en externa sida.). The Arts in Education National Day 2017. Essay Commissioned by the Arts in Education Portal, 2017. Blossing, Ulf., & Wennergren, Ann-Christine. (2019). Kollegialt lärande. Resan mo

https://www.mhm.lu.se/sites/mhm.lu.se/files/2022-01/Litteraturlista%20Lolis%20kuse20_liml24%20vt22.pdf - 2025-08-05

Så Långt

Så långt Hur högt C är det till mol G/B nens- rand, till stjär C/B¨ nors- ljus och rym F/A dens- kant? hur långt C(„ˆˆ9) är det till ha E7 vets- slut, A‹ från våg D7 till ho ri- sont? D‹7 G7 hur 6 mång F/G a- liv finns på C/G vår jord? hur mång D‹ a- frå G gor,- svar C och ord? C/E så 10 långt F är det G/F från mig E‹ till dig A‹ en e D‹7 vig- het, G7 - min vän. F C14 c& Så långt Lena Hallabro obl

https://www.mhm.lu.se/sites/mhm.lu.se/files/2022-04/Sa%CC%8A%20la%CC%8Angt.pdf - 2025-08-05

Nyaremu utbildningsplaner samlingsdokument ky kand

28 Utbildningsplan Kyrkomusikerutbildning, 180 hp – kandidat 1. IDENTIFIKATION Programmets namn och inriktning: kyrkomusikerutbildning. Omfattning i högskolepoäng: 180. Nivå: Grundnivå (G). Programkod: KGKYM. 2. BESLUTSUPPGIFTER Utbildningsplanen är reviderad och beslutad av konstnärliga fakul- tetsstyrelsen 2017-10-18. Den reviderade utbildningsplanen träder i kraft HT-17. 3. PROGRAMBESKRIVNING K

https://www.mhm.lu.se/sites/mhm.lu.se/files/2022-08/nyaremu_utbildningsplaner_samlingsdokument_ky_kand.pdf - 2025-08-05

Beskrivning Ämne 2 T  2023docx

Beskrivning ämne 2 2022 Ämne 2 musik, Estetiska fördjupningskurser läsåret 2023 - 24 Totalt omfattar de estetiska fördjupningskurserna 90hp och läses vid Musikhögskolan i Malmö. Kursernas innehåll och omfattning presenteras nedan. Om man önskar göra utlandsstudier eller ett utbyte med annan musikhögskola i Sverige sker det under en av terminerna 5, 6 eller 7. Detta skall i så fall planeras läsåret

https://www.mhm.lu.se/sites/mhm.lu.se/files/2022-11/Beskrivning%20a%CC%88mne%202_T%C2%A0%202023docx%20.pdf - 2025-08-05

Musikläraprov facit

Musikläraprov Delprov G 2:1 Musiklära sid 2:3 1. Tonnamn Diskantklav Basklav a) Skriv tonens namn b) Notera den c) Skriv tonens namn d) Notera den angivna tonen. (c, fiss, dess etc.) angivna tonen. (c, fiss, dess etc.) ? bw#w& #wbw ess giss ciss dess 2. Intervall Diskantklav Basklav a) Benämn det noterade b) Notera på samma sätt c) Benämn det noterade d) Notera på samma sätt intervallet (t.ex. L3,

https://www.mhm.lu.se/sites/mhm.lu.se/files/2022-12/Musikla%CC%88raprov_facit.pdf - 2025-08-05