Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "*" gav 534558 sökträffar

Web overturism nr5

Vad är överturism? En kunskapsöversikt CECILIA CASSINGER OCH JAN HENRIK NILSSON SAMHÄLLSVETENSKAPLIG FAKULTETEN | LUNDS UNIVERSITET 2 VAD ÄR ÖVERTURISM? Omslagsbild: Elizeu Dias on Unsplash Copyright: Cecilia Cassinger och Jan Henrik Nilsson Samhällsvetenskaplig fakulteten | Institutionen för strategisk kommunikation och Institutionen för service management och tjänstevetenskap | Lunds universitet

https://www.isk.lu.se/sites/isk.lu.se/files/web_overturism_nr5.pdf - 2025-07-22

Conflict-doctoral-student-supervisor

Föreskrifter hantering av konflikter_Final ENG Postal address xxxx Visiting address xxxx Telephone +46 xxxx, +46 46 222 00 00 Fax +46 xxxx E-mail xxxx Website xxxx Guidelines for managing conflicts between doctoral students and supervisors at the Faculty of Science As a general rule, conflicts shall be resolved at the lowest possible level, and it should be stressed that it is important to try to

https://www.science.lu.se/internal/sites/science.lu.se.internal/files/conflict-doctoral-student-supervisor.pdf - 2025-07-22

Fee external reviewer licentiate degree seminar

Beslut arvode licopponent eng                 Postal address Faculty Office, Box 118, 221 00 Lund Visiting address Astronomihuset, Sölvegatan 27 Telephone +46 46 222 71 82, +46 46 222 00 00 Email tobias.nilsson@science.lu.se Facu l ty Of f i ce Tob ias Ni lsson, Sc ien t i f i c Of f icer Fee for the external reviewer at a licentiate degree seminar Background When the general regulations for third

https://www.science.lu.se/internal/sites/science.lu.se.internal/files/fee_external_reviewer_licentiate_degree_seminar.pdf - 2025-07-22

Foreskrifter anmalan disputation

Dekanus Föreskrifter för anmälan om disputation, betygsnämnd och opponent De krav och riktlinjer som gäller för betygsnämndens sammansättning och åtagande framgår av högskoleförordningen kap 6 §§33–35. Fakultetsstyrelsen fattar beslut om att disputation får ske, om utseende av opponent, betygsnämnd och ordförande för disputationen. Tidpunkt för disputationer Följande tider ska gälla inom naturvete

https://www.science.lu.se/internal/sites/science.lu.se.internal/files/foreskrifter_anmalan_disputation.pdf - 2025-07-22

Foreskrifter forlangning-2017 2013

                Postadress Kansli N, Box 118, 221 00 LUND Besöksadress Astronomihuset, Sölvegatan 27 Telefon dir 046-222 71 82 Växel 046-222 00 00 E-post Tobias.Nilsson@science.lu.se Internet http://www.naturvetenskap.lu.se Fakul tet skans l iet Tobias Ni l sson Riktlinjer inom den naturvetenskapliga fakulteten för förlängning av tid för innehav av studiestöd för doktorander till följd av studentf

https://www.science.lu.se/internal/sites/science.lu.se.internal/files/foreskrifter_forlangning-2017_2013.pdf - 2025-07-22

Form-change-supervisor

Blankett handledarbyte_final eng                 Surname First name Personal identity number Department Division Research studies subject Subject code Current principal supervisor Current supervisor Current supervisor The request to change supervisor concerns Supervisor Doctoral student’s signature Date Decision The request was granted and the new supervisory team below is decided Principal superv

https://www.science.lu.se/internal/sites/science.lu.se.internal/files/form-change-supervisor.pdf - 2025-07-22

Guidelines-course-vs-other-component

Riktlinjer kurs vs annat poänggivande moment eng                 Postal address Faculty Office, Box 118, 221 00 Lund Visiting address Astronomihuset, Sölvegatan 27 Telephone +46 46 222 82 13, +46 46 222 00 00 Email tobias.nilsson@science.lu.se Website http://www.science.lu.se/ Guidelines for what is to be considered a course and what is to be considered an “other programme component” In addition t

https://www.science.lu.se/internal/sites/science.lu.se.internal/files/guidelines-course-vs-other-component.pdf - 2025-07-22

Manual for individual-study-plan

Manual för ISP-system_ENG   Introduction to the system This system is somewhat different from the previous one, even if the basic structure is similar. As before, the plan itself consists of a continuous form with open text fields and fields with pre- defined choices. A new feature is that the whole system uses Lucat for login and identification. This means e.g. that you can only access the plans

https://www.science.lu.se/internal/sites/science.lu.se.internal/files/manual_for_individual-study-plan.pdf - 2025-07-22

Minimum-standard-supervisio

Beslut miniminorm handledning eng                 Postal address Faculty Office, Box 118, 221 00 Lund Visiting address Astronomihuset, Sölvegatan 27 Telephone +46 46 222 82 13, +46 46 222 00 00 Email tobias.nilsson@science.lu.se Website http://www.science.lu.se/ Minimum standard for the scope of supervision in research studies at the Faculty of Science Background Pursuant to the regulations on thi

https://www.science.lu.se/internal/sites/science.lu.se.internal/files/minimum-standard-supervisio.pdf - 2025-07-22

Regulations licentiate degrees

Microsoft Word - Regulations_licentiate_degrees.doc Postal address Kansli N Box 118, 221 00 LUND Visiting address Astronomihuset, Sölvegatan 27 Telephone switchboard 046 222 00 00 Website http://www.naturvetenskap.lu.se Regulations on the management of licentiate degrees at the Faculty of Science Licentiate degrees are regulated in Annex 2 to the Higher Education Ordinance (Qualifications Ordinanc

https://www.science.lu.se/internal/sites/science.lu.se.internal/files/regulations_licentiate_degrees.pdf - 2025-07-22

Rules-extension-doctoral-student-student-union-activities

Förlängning för uppdrag 2018_v7 ENG Postal address Science Faculty Office, P.O. Box 118, 221 00 LUND Visiting address Astronomy Building, Sölvegatan 27 Phone dir 046-222 71 82 Switch 046-222 00 00 E-mail Tobias.Nilsson@science.lu.se Internet http://www.science.lu.se Sven Lidin, Dean Rules regarding extension of programme length and employment as a doctoral student due to student union activities A

https://www.science.lu.se/internal/sites/science.lu.se.internal/files/rules-extension-doctoral-student-student-union-activities.pdf - 2025-07-22

Rutiner forlangning 2017

Rutiner_v2 Postadress Box 118, 221 Lund Besöksadress Astronomihuset, Sölvegatan 27 Telefon 046-222 48 54, 072-704 70 70 E-post maria.ovesson@science.lu.se Webbadress www.naturvetenskap.lu.se Rutinbeskrivning vid förlängning av doktorandanställning pga. förtroendeuppdrag och studentrepresentation. 1. Doktorand: Fyller i formulär elektroniskt och skickar till institutions- administratör. Underlag i

https://www.science.lu.se/internal/sites/science.lu.se.internal/files/rutiner_forlangning_2017.pdf - 2025-07-22

Villkor for antagning av stipendiat-eng

Villkor för antagning av stipendiat_v7 - eng Postal address Kansli N, Box 118, 221 00 LUND Visiting address Astronomihuset Sölvegatan 27 Telephone dir +46 46 222 71 82, switchboard +46 46 222 00 00 Email Tobias.Nilsson@science.lu.se Website http://naturvetenskap.lu.se Faculty of Science Admission to third-cycle education financed by scholarship – Conditions and management rules Conditions Conditio

https://www.science.lu.se/internal/sites/science.lu.se.internal/files/villkor_for_antagning_av_stipendiat-eng.pdf - 2025-07-22

Doktorandsamtalsblankett

Doktorandsamtalsblankett Naturvetenskapl iga faku l teten B io log iska inst i tut ionen Datum: Doktorandsamtal Protokoll Doktorand: Personnummer: Antagningsdatum: Handledare: Enhet: Biträdande handledare: Examinator: Vetenskaplig mentor: Kort sammanfattning av doktorandsamtalet (med redovisning av uppnådda poäng): Undertecknad av: ------------------------------------------ -----------------------

https://www.biologi.lu.se/internt/sites/biologi.lu.se.internt/files/Doktorandsamtalsblankett.pdf - 2025-07-22

Handledningtentavakt

Handledning Tentamensvakt Handledning  tentamensvakt,  biologiska   institutionen,  LU   Före  tentamen:   • Du  måste  ha  läst  igenom  denna  handledning  noggrant.  Har  du  frågor  måste  du   fråga  kursansvarig.   • Du  bör  vara  på  plats  i  skrivningssalen  senast  15  min  innan  tentamen  börjar,   Oftast  ska  du  då  också  ha  hämtat  tentorna  hos  kursansvarig.   • Vid  behov  sk

https://www.biologi.lu.se/internt/sites/biologi.lu.se.internt/files/handledningtentavakt.pdf - 2025-07-22

Progress report md

                     FORMTEXT       PLANNED PARTICIPATION IN CONFERENCES FOR COMING SIX MONTHS: ANYTHING ELSE? PROBLEMS? IDEAS? PLANNED ACTIVITIES OUTSIDE PhD STUDIES (E.G. TEACHING, SERVICE) FOR COMING SIX MONTHS: PLANNED PARTICIPATION IN POSTGRADUATE COURSES FOR COMING SIX MONTHS: ACTIVITY %: PLANNED RESEARCH ACTIVITIES FOR COMING SIX MONTHS (SHORT AND CONCISE!): NAME: START DATE: EXAMINER: VETE

https://www.biologi.lu.se/internt/sites/biologi.lu.se.internt/files/progress_report_md.doc - 2025-07-22

Utlaggpakurs

utlaggpakurs Postadress Sölvegatan 35, 223 62 Lund Telefon 046-222 01 24 E-post carin.jarl-sunesson@biol.lu.se www.biol.lu.se B io log iska ins t i tu t ionen Car in Jar l -Sunesson Utlägg under kurs, gäller fr o m 13-10-30 För att få en hanterlig administration har vi följande riktlinjer vad gäller utlägg under kurser. Bakgrund: Varje enskilt utlägg kostar mycket att administrera och när det hand

https://www.biologi.lu.se/internt/sites/biologi.lu.se.internt/files/utlaggpakurs.pdf - 2025-07-22

Agenda 2020-06-12-3

Agenda 2020-06-12 1. Coronakrisen: hur påverkas höstens verksamheter, öppettider, service mm på biblioteken av kommande rektorsbeslut? (D) 2. Open science-policy (Kristoffer Holmqvist deltar kl. 14) (I) 3. Rutin för förnyelse och tillägg till centralfinansierade prenumerationer (bilaga 3a) + Om publiceringsfonden (bilaga 3b) (Åsa S deltar kl. 14:20) (S) 4. Praktikaliteter inför hösten 2020: Mötest

https://www.lub.lu.se/internt/sites/lub.lu.se.internt/files/agenda_2020-06-12-3.docx - 2025-07-22

Agenda samverkansgruppen 2020-03-13 t lubintra

Agenda Samverkansgruppen 2020-03-13   Tid: 9-12   Lokal: Fysicum, Mötesrum H:422   1. Återrapportering av uppdraget ”Konsekvenser för Pilotprojekt berikning” (bilaga 1a–b) (I)  2. Uppdraget till arbetsgruppen för tillgängliggörande inom samlingsbyggande vad gäller berikningsfrågan (bilaga 2a–d) (D, S)  3. Inför RQ20 (bilaga 3a–c) (D, S)  4. DAU, uppdrag till arbetsgruppen, underlag från VH (bilaga

https://www.lub.lu.se/internt/sites/lub.lu.se.internt/files/agenda_samverkansgruppen_2020-03-13_t_lubintra.docx - 2025-07-22

Baskompetenser ordinarie personal final 170918 180219

Microsoft Word - Baskompetenser ordinarie personal, FINAL 170918_180219.docx Baskompetenser ordinarie personal 1. Lunds Universitet o Ha övergripande kännedom om Lunds universitet: strategi och organisation, inkluderat hur LUB:s nätverksorganisation ser ut och fungerar. o Kunna hänvisa till information på lu.se. o Ha kännedom om universitetets undervisnings- och examinationsformer, samt känna till

https://www.lub.lu.se/internt/sites/lub.lu.se.internt/files/baskompetenser_ordinarie_personal_final_170918_180219.pdf - 2025-07-22